יהדות התורה והליכוד סיכמו: חוק האוסר הכנסת חמץ לבתי החולים יקודם

יהדות התורה הגיעה להסכם עם הליכוד כי הם יקדמו את החוק שיאסור על הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח | תנועת נאמני תורה ועבודה: "חוק זה ירבה שנאה וירחיק אנשים משמירת הלכות החג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/22 22:17 כב בחשון התשפג

יהדות התורה והליכוד סיכמו: חוק האוסר הכנסת חמץ לבתי החולים יקודם
צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

חוק שנוי במחלוקת: לקראת הקמת ממשלה, ואחרי שהמליצו לנשיא על יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, מפלגת יהדות התורה הגיעה להסכמות עם הליכוד בנושא קצבאות האברכים והתוספות לחינוך החרדי, אך במסגרת המשא ומתן הקואליציוני ישנו סעיף אחד שנוי במחלוקת.

שני הצדדים סיכמו ביניהם לחוקק חוק שיתיר למנהלי בתי החולים לאסור על הכנסת חמץ בפסח. כזכור הממשלה הקודמת התפרקה לאחר שחברת הכנסת עידית סילמן זעמה על שר הבריאות היוצא, ניצן הורביץ שפעל ליישם את פסיקת בג״ץ שהתירה הכנסת חמץ לבתי החולים, כך על פי דיווח של הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל.

יהדות התורה

יהדות התורה צילום: ללא

נאמני תורה ועבודה: בחוקים כאלה יש בהם כפיה וכניסה לעולמו הפרטי של אדם

תנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו על דרישה זו של מפלגת יהדות התורה: "חוק החמץ שמשמעותו לאפשר לשומרי בתי החולים לחטט בתיקים, לא יתרום דבר לחיזוק כשרות בית החולים, אלא ירבה שנאה וירחיק אנשים משמירת הלכות הפסח ומהרצון לכבד את חבריהם. מבחינה הלכתית הוצעו מספר פתרונות אשר לא הצריכו חיטוט בתיקים האישיים. חוקים מסוג זה שיש בהם כפיה וכניסה לעולמו הפרטי של אדם, לעולם לא קרבו אנשים ליהדות וסופם היה בבומרנג שהביא להחלשת יהדותה של המדינה".

בית החולים

בית החולים צילום: Yossi Aloni/Flash90

כזכור, לאחר שפסיקת בג"ץ בינואר האחרון התירה למעשה הכנסת חמץ לשטח בתי החולים במהלך חג הפסח, הבהיר שר הבריאות היוצא, ניצן הורוביץ במכתב למנהלי בתי החולים כי אין למנוע הכנסת חמץ לשטח בתי החולים וכי על המנהלים והעובדים לכבד את פסיקת בית המשפט.

דרמה פוליטית: סילמן מאיימת על יציבות הממשלה

על רקע דבריו של הורוביץ למנהלי בתי החולים כי אין למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים בימי הפסח, חברת הכנסת עידית סילמן, בזמן שכיהנה כיו"ר הקואליציה, איימה על הורוביץ כי מפלגת ימינה לא תוכל לקחת חלק בהכנסת חמץ לבתי החולים בימי הפסח. 

סילמן אמרה בזעם בוועדה כי "שר במדינת ישראל בקואליציה כמו שלנו, לצערי אומר להכניס חמץ. מעבר לכך שזה פגיעה וזלזול בחברים לקואליציה, זה זלזול בכמעט 70% מהציבור בישראל, ברשות אותה ממשלת אחדות והתחשבות. לעם ישראל יש דגלים, ודורות שלמים המיתו עצמם על הדגלים האלה, ואנחנו בממשלה הנוכחית לא נהיה חלק מהפלתם. חייבים לכבד את הציבור".