נגד בג"צ והורוביץ: גם שערי צדק הורה לעובדים להוציא חמץ מבית החולים

הסערה שהביאה להתפטרותה של סילמן מהקואליציה לא נרגעת, ושערי צדק מצטרף להדסה ומודיע כי לא יכבד את פסיקת בג"צ. בהודעה לעובדים נכתב: "העובדים מתבקשים להוציא את כל החמץ שלהם מבית החולים ולשתף פעולה עם השומרים בכניסות"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/04/22 20:51 ט בניסן התשפב

נגד בג"צ והורוביץ: גם שערי צדק הורה לעובדים להוציא חמץ מבית החולים
בית חולים, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

סערת החמץ בבתי החולים: בית החולים "שערי צדק" בירושלים שלח לעובדים הודעה ובה הוא מבקש מהם לפנות את החמץ שלהם בשביל ניקיון בית החולים לפסח. בהודעה נכתב: "אין להכניס דברי חמץ לבית החולים מיום רביעי הקרוב בשעה 18:00 בבוקר, בכדי לאפשר הכשרת בית החולים לפסח. העובדים מתבקשים להוציא את כל החמץ שלהם מבית החולים ולשתף פעולה עם השומרים בכניסות".

ההודעה של שערי צדק מצטרפת להודעה של הדסה כי תאסור הכנסת חמץ

כזכור, הסערה הגיעה עד לבג"צ שפסק, בינואר האחרון, כי אין לחפש בתיקים חמץ ואסור לאסור על הכנסתו לאחר פסק הדין שלח שר הבריאות מכתב למנהלי בתי החולים ובו ביקש מהם לכבד את ההחלטה המשפטית, במה שגרם לבסוף להתפטרותה של עידית סילמן מהקואליציה. ההודעה של שערי צדק מצטרפת להודעה של הדסה כי תאסור הכנסת חמץ.

המכתב של הורוביץ

הורוביץ כתב כי "המטופלים ששוהים במוסדות הבריאות בישראל ובני משפחותיהם לבטח היו שמחים לבלות את החג ולסעוד עם יקיריהם בבתיהם, ולא בבית החולים. משום כך עלינו לשמור על רווחתם וכבודם של מי שמעוניינים לקיים את מצוות החג, וגם על רווחתם וכבודם של מי שאינם חפצים בכך".

תנועת נאמני תורה ועבודה מסרה בתגובה להודעת שערי צדק: "בקשה מנומסת מאנשים שלא להביא חמץ לבית חולים היא דבר ראוי ולגיטימי, כל עוד לא מדובר בחיטוט בתיקיהם של אנשים. התעקשות על חיטוט בתיקים, כפי שנעשה בזמנו ע"י הרבנות הראשית, ומנגד מניעת בקשה מנומסת, כפי שמתעקשים חברי הפורום החילוני, אינן מובילות אותנו כחברה לשום מקום. על פי הפרסום, נראה כי בתי החולים נוהגים בכבוד הנדרש, באופן המאזן בין צרכי כלל האוכלוסיות".