פריצה במשא ומתן: תוספת של יותר ממיליארד שקלים לישיבות וכוללים

לקראת הקמת ממשלה, ואחרי שהמליצו לנשיא על נתניהו, יהדות התורה הגיעו להסכמות עם הליכוד בנושא תקציב הישיבות: ערך הנקודה הקבוע לבחור ישיבה יעמוד על 730 שקלים לחודש ו-1314 שקלים לאברך כולל

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 22:48 טז בחשון התשפג

פריצה במשא ומתן: תוספת של יותר ממיליארד שקלים לישיבות וכוללים
צילום: Yeshivat Karnei Shomron/Flash90

בדרך להקמת ממשלה: הסכמות בין הליכוד ליהדות התורה. במסגרת שיחות המשא ומתן, שתי המפלגות הגיעו לסיכום על על הרחבת תקציב הישיבות. במסגרת ההרחבה, ערך הנקודה הקבוע לבחור ישיבה יעמוד על 730 שקלים לחודש ו-1314 שקלים לאברך כולל. מדובר בהכפלה של התקציב הנוכחי שעומד על למעלה ממיליארד שקלים בשנה.

כזכור, סיעת יהדות התורה הגיעה להתייעצויות בבית הנשיא הבוקר (ה') והמליצה לנשיא המדינה יצחק הרצוג על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. משלחת יהדות התורה לבית הנשיא כללה את יו״ר מפלגת יהדות התורה יצחק גולדקנופף, ח"כ יעקב אשר, ח"כ מאיר פרוש, ח"כ אורי מקלב ומר מרדכי בבצ׳יק.

ביהדות התורה מבהירים שלא יאפשרו שינויים בהר הבית: "גם נתניהו לא"

במענה לשאלת כיפה אם יאפשרו לחבר הכנסת איתמר בן גביר להוביל שינויים בסטטוס קוו בהר הבית אמרו נציגי יהדות התורה כי, "ההלכה אוסרת על עליה להר הבית, אנחנו מודאגים מכל צעד של מישהו בהר הבית, אנחנו לא נהיה חלק מהשינויים בהר הבית, גם נתניהו לא יהיה חלק משינויים בהר הבית". חבר הכנסת יעקב אשר אמר: "רוב מוחלט של הציבור היהודי רוצה שהעם יהיה יהודי ומסורתי ודמותה של המדינה צריכה להיות יהודית".