ממשלת אחדות על הפרק: מגעים בין הליכוד ובין מפלגות השמאל

המגעים שמתנהלים בימים האחרונים נוצרו בעקבות לחץ שהפעיל ממשל ביידן מיד בתום הבחירות על ראש הממשלה המיועד, לו נאמר כי הממשל יתקשה להתנהל מול שרים בכירים ממפלגת הציונות הדתית | הליכוד: "עוד פייק ניוז"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/11/22 09:33 כב בחשון התשפג

ממשלת אחדות על הפרק: מגעים בין הליכוד ובין מפלגות השמאל
נתניהו ולפיד, אתמול, צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מגעים בעצימות גבוהה מתנהלים בימים האחרונים בין מקורבים לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לבין מקורבים לראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ. כך פורסם הבוקר (ד') ב"מעריב". במגעים נידונה האפשרות של הקמת ממשלת אחדות שתורכב גם ממפלגות מהגוש השמאלי: יש עתיד והמחנה הממלכתי, עם או בלי שר המשפטים גדעון סער ואנשיו.

בליכוד מיהרו להגיב לדברים: "עוד פייק ניוז. ספין שלא היה ולא נברא. כדאי שאלה שמשקיעים כל כך הרבה בלהפיץ פייק ניוז ישקיעו את המאמצים בלהקים ממשלת ימין על מלא ומיד". ביש עתיד" ובמחנה הממלכתי מכחישים את הדברים וטוענים כי אין בכוונתם להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו. 

הגורם האמריקאי: "לעשות מאמץ לטובת הקמת ממשלה רחבה"

על פי הפרסום, המגעים נוצרו בעקבות לחץ שהפעיל ממשל ביידן בתום הבחירות, בראש ובראשונה על נתניהו, לו נאמר כי לממשל יהיה קשה בהתנהלות מול בכירים בממשלת ימין-חרדים, בטח ובטח כאשר מי מהם יהיה שר בכיר.

נתניהו עצמו הבהיר לאותם גורמים אמריקאים כי אינו רואה היתכנות להקמת ממשלת אחדות רחבה, ממספר סיבות: אין שותפים אפשריים בגוש שמאל, ומשום שגנץ ולפיד אמרו בעבר כי לא יצטרפו לממשלה בראשות נתניהו ומפלגות הימין לצדו.

עוד עולה מהפרסום, בשלב זה הגורם האמריקאי פנה לגורמים ביש עתיד ובמחנה הממלכתי כדי שאלה יפעלו לטובת "הקמת ממשלה רחבה, מייצגת ומאוזנת, כזאת שתזכה ללגיטימציה מלאה ולשיתוף פעולה מלא עם ארצות הברית, האיחוד האירופי ועם מדינות המערב".

פניית הממשל נעשתה בתום הבחירות | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בליכוד דחו את הפגישות הקואליציוניות המתוכננות

במקביל לדיווח, הקרבות על התיקים בגוש מפלגות הימין לא נרגעים והקממת הממשלה לא מתקרבת. נתניהו דחה הבוקר את כל פגישות המשא ומתן המתוכננות עם השותפות - שעות לאחר שהודיע ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כי לא יקבל תיק הביטחון, כך פורסם ב"חדשו 12".

צוותי המו"מ של הליכוד תכננו להיפגש היום עם מקביליהם בציונות הדתית ויהדות התורה ונתניהו עצמו היה אמור להיפגש גם עם חברי סיעתו, כדי לשמוע אילו תיקים הם רוצים לקבל - אך כאמור כלל הפגישות נידחו למועד לא ידוע. חברי כנסת בכירים בליכוד לא מרוצים מכך שנתניהו מבקש להכניס את שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, רון דרמר, למשרד החוץ.

פגישת נתניהו-סמוטריץ

פגישת נתניהו-סמוטריץ' אתמול


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368