הסדרת ההתיישבות הצעירה נתניהו יפר התחייבות? "כל ממשלה שתקום ללא סיכום ברור עדיף שלא תקום"

בפורום ההתיישבות הצעירה הגיבו לדיווחים לפיהם נתניהו מעוניין בשקט תעשייתי ולכן לא ידאג להתקדמות בהסדרת היישובים, "לממשל בארה"ב אין שום עילה להסתייג ממתן תשתיות אלמנטריות". גורמים בליכוד: נתניהו הציע לסמוטריץ' להקים ממשלה כדי לנצל את חלון ההזדמנויות של ההתיישבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/22 22:58 כא בחשון התשפג

נתניהו יפר התחייבות? "כל ממשלה שתקום ללא סיכום ברור עדיף שלא תקום"
נתניהו חותם על ההתחייבות , צילום: דוברות

המגעים להקמת הממשלה: "מתחייב אני": אחד אחרי השני עמדו חברי הכנסת החדשים והישנים ונשבעו אמונים למדינת ישראל. מיד עם תום האירוע, נפגש ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הצפוי להקים את הממשלה הבאה, עם יושב ראש הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'

סמוטריץ', שלקח חלק גדול בהפלת הממשלה הקודמת, דרש מן הרגע הראשון את אחד משני התיקים הגדולים אוצר וביטחון, אולם ההחלטה של דרעי לקחת את משרד האוצר טרפה את הקלפים. בעקבות אותה החלטה של דרעי, סמוטריץ' מכוון לתפקיד שר הביטחון, מה שנתניהו לא שש לתת. העיתונאי יהודה שלזינגר מדווח הערב (ג') הפער בין שני ראשי המפלגות בעניין ההתיישבות הוא די גדול. בעוד סמוטריץ' שואף לנצל את ההזדמנות של ממשלת הימין ולקדם את משנתו המדינית, נתניהו דווקא מעוניין בשקט תעשייתי, לטובת הנשיא האמריקאי ביידן. 

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' צילום: ללא

להתעקש לא להקים ממשלה ללא סעיף ברור להסדרת יישובים

בפורום ההתיישבות הצעירה הגיבו על הדברים והציגו את התמונה בה נתניהו חותם בכתב ידו על התחייבות להסדרת ההתיישבות הצעירה, "על רקע הפרסומים כי ראש הממשלה המיועד נתניהו חוזר בו מההתחייבות שהעניק בחתימת ידו להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביו"ש בשל ממשל ביידן, אנו קוראים לו להבהיר את הדברים ולעמוד איתן מאחורי התחייבותו להסדרת ההתיישבות הצעירה". 

עוד הוסיפי קריאה לשותפות הקואליציונית הבכירות במחנה הלאומי לעמוד על כך כי לא תוקם ממשלה חדשה ללא סעיף ברור בהסכמים הקואליציוניים להסדרת היישובים, "לממשל בארה"ב אין שום עילה להסתייג ממתן תשתיות אלמנטריות לישובים, וכל ממשלה שתקום ללא סיכום ברור שכזה אינה אלא ממשלת פייק ימין ועדיף שלא תקום".

מנגד, גורמים בליכוד טוענים כי בפגישתם הערב, נתניהו הציע לסמוטריץ' להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה, "נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג'ובים במקום לנצל את ההזדמנות".