פרסום ראשון: פורום תקנה מגיב לחשדות נגד הרב טאו

אחרי שהמשטרה פתחה בחקירה, פורום תקנה העוסק במניעת פגיעות מיניות על ידי בעלי מרות וסמכות בציבור הדתי, מפרסם התייחסות ראשונה לפרשיית הרב טאו: "מטפלים אך ורק בתלונות שהובאו לפנינו לטיפול" | לתגובה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 21:55 טז בחשון התשפג

פרסום ראשון: פורום תקנה מגיב לחשדות נגד הרב טאו
הרב טאו. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי שהמשטרה פתחה בחקירה נגד הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור, בחשד להטרדות מיניות, פורום תקנה בהתייחסות ראשונה. באתר הפורום, שהוקם בשנת 2003 על ידי גדולי תורה, אנשי ונשות חינוך, משפט וטיפול במטרה לפעול למניעת פגיעות מיניות על ידי בעלי מרות וסמכות בציבור הדתי, התפרסם הערב (ה') מסמך.

"פורום תקנה מטפל אך ורק בתלונות שהובאו לפניו לטיפול"

"פורום תקנה מהווה כבר שנים רבות כתובת לנשים וגברים המתמודדים עם תקיפות מיניות מצדם של בעלי מרות וסמכות בציבור הדתי. המתלוננים זוכים לבירור מקיף של תלונתם, בדרך הטובה ביותר האפשרית", נפתחת התגובה שלהם למקרה.

הם הדגישו: "עבודתו של פורום תקנה ונכונותם של נפגעים ונפגעות להביא את דבר פגיעתם בפני הפורום, מבוססת על הבטחת דיסקרטיות מלאה לכל הצדדים. פורום תקנה מטפל אך ורק בתלונות שהובאו לפניו לטיפול", ורמזו לכך שהיא לא הגיעה לפורום עם התלונה.

"פורום תקנה פועל וימשיך לפעול תוך מחויבות עמוקה לחובה לבער את הרע"

הם חתמו: "פורום תקנה פועל וימשיך לפעול תוך מחויבות עמוקה לחובה לבער את הרע בתחום הפגיעות המיניות על ידי בעלי מרות וסמכות בציבור הדתי, ויעניק טיפול מקצועי, אתי וענייני לכל תלונה בתחומים אלה".

על פי האתר של הפורום, מטרת הפורום היא ליצור דרך נוספת לטיפול בתלונות על הטרדה מינית שאינן מגיעות לטיפולן של רשויות החוק. פעילות הפורום עוסקת גם בהעלאת המודעות לפגיעות מיניות בקרב אנשי חינוך ואישי ציבור בעלי סמכות ומרות. כל זאת מתוך מטרה לבער את הרע מקרבנו ולהציל עשוק מיד עושקו.