צפו נתן זהבי במתקפה: מקווה שמניחי התפילין האלה יתלו את עצמם

שדרן הרדיו הוותיק יצא בשידור חי נגד הציבור הדתי והושעה משידור בעקבות אמירותיו הקשות: "הייתי שמח לו כמה מכם היו היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 18:06 יט בחשון התשפג

נתן זהבי במתקפה: מקווה שמניחי התפילין האלה יתלו את עצמם
נתן זהבי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שדרן הרדיו הוותיק, נתן זהבי ידוע באמירותיו ובהתבטאותיו החריגות המעוררות סערה בתקשורת הישראלית. היום (א') בתכנית 'זהבי עצבני' ברדיו 103FM, יצא השדרן הוותיק נגד הציבור הדתי.

כאאמור, במהלך השידור, יצא זהבי נגד הציבור הדתי. "כל הדרעקעס האלה, מצטטים לי פסוקים מהתנ"ך, תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע, לכו קיבינימט עם הצניעות ועם החלות, ועם ההדלקת נרות ועם התפילין. הייתי שמח לו כמה מכם היו היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום אבל הם נציגי ציבור", אמר השדרן הוותיק.

בעקבות אמירותיו הקשות, מנהלי הרדיו 103FM החליטו כי הם משעים את זהבי משידור. "הדברים שאמר היום נתן זהבי בוטים ומבזים. מיותר לציין שאין להם מקום בשידורי התחנה, ואנחנו מגנים אותם בכל לשון. גם לחופש הביטוי יש קווים אדומים. מנכ״ל הרדיו החליט להשעות את השדרן לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון עד לשיחת בירור, שלאחריה יתקבלו החלטות לגבי ההמשך", נכתב בהודעה.

נתן זהבי בווידוי נגד ערוץ 14: "רציתי שבאמצע שאני צופה האולפן יישרף על יושביו"

כאמור, זוהי לא ההתבטאות הראשונה של זהבי שמעוררת סערה. לפני כארבעה חודשים, יצא השדרן נגד ערוץ 14 ואמר "רציתי שבאמצע שאני צופה בזה שהאולפן יישרף על יושביו, אמרתי דבר קשה, אני יודע. זה כזה נורא ואיום. יושבת חבורה של נבלות בראשות ינון מגל, ומטנפים ומלכלכים".

רדיו 103FM הוציאו הודעת הבהרה לאחר פרסום הדברים והחליטו כי הם ישעו את זהבי משידור. "התבטאותו של נתן זהבי בשידור היום היא אמירה חמורה, שאין לה מקום בשידורי רדיו 103fm, ושמהווה חצייה בוטה של גבולות חופש הביטוי. לאחר בירור הנושא עם המגיש, החליטה הנהלת הרדיו להשעות את המגיש משידור עד להודעה חדשה".

שבועיים אחר, שב זהבי לשדר והתנצל על דבריו. "אני רוצה לתת הבהרה. אני מבקש להבהיר שבתוכנית זהבי עצבני בתאריך ה-4.7 אמרתי דברים שעוררו זעם וביקורת חריפה בקרב הציבור", התנצל זהבי, "אני מבקש להבהיר שמן הראוי שהדברים לא היו נאמרים ואני מצטער שנאמרו. לא הייתה לי כל כוונה לקרוא להסית לאלימות מכל סוג שהוא".