נשות הכותל לנתניהו: אל תמנה את בן גביר לשר לביטחון פנים

נשות הכותל שלחו ליו"ר הליכוד מכתב בו הן דרשו ממנו שלא ימנה את יו"ר עוצמה יהודית לשר לביטחון פנים וטענו כי הוא מסית נגדן: "בן גביר השתתף במחאות ענק אלימות שנערכו במקום, אשר סיכנו את חיינו ומסכנות אותנו מידי חודש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 17:12 יט בחשון התשפג

נשות הכותל לנתניהו: אל תמנה את בן גביר לשר לביטחון פנים
נשות הכותל עם ספר התורה, צילום: נשות הכותל

במהלך הפגישה עם ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, דרש יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר את תפקיד השר לביטחון פנים, תפקיד בו הוא הצהיר כי הוא רוצה לקבל אותו. במכתב שנשלח היום (א') דרשו נשות הכותל מנתניהו שלא ימנה את בן גביר לשר לביטחון פנים וטענו כי הוא מסית נגדן.

צילום: ללא

בן גביר ירחיב את פעילותו נגדנו ויאפשר אלימות כלפינו

במכתב נשות הכותל הביעו את חששן כי הוא ינצל את תפקידו כדי להסית נגדן.״איתמר בן גביר נוהג להגיע מפעם לפעם, בראשי חודשים, לכותל המערבי, להלהיט את האווירה ולהסית כנגד נשות הכותל ותומכיהן. בן גביר השתתף במחאות ענק אלימות שנערכו במקום, אשר סיכנו את חיינו ומסכנות אותנו מידי חודש, התראיין מן המקום, כינה אותנו בשמות וקרא להצר את צעדינו", ציינו נשות הכותל.

"אנחנו חוששות מאוד שכשר לביטחון פנים, שבין סמכויותיו גם השמירה על הסדר במרחב הציבורי, כולל הכותל, יוכל בן גביר להרחיב את פעילותו נגד נשות הכותל והזרמים הליברליים, לאפשר אלימות כלפינו, לפעול על מנת להגביל אותנו ולפגוע באופן קשה בנו ובתומכינו״, נכתב במכתב.

הכותל המערבי הבוקר

הכותל המערבי הבוקר צילום: פלאש 90, הדס פרוש

המינוי יעביר מסר של הפקרות ביטחונית והתרת דמן של נשות הכותל

בנוסף, ציינו נשות הכותל כי רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', אינו עושה דבר כדי למנוע את האלימות כלפיהן. ״האחראי על הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', אינו עושה דבר וחצי דבר על מנת למנוע את האלימות בכותל ובמשך שנים מאפשר כלפינו אלימות פיזית ומילולית ונוהג באפליה ובמשוא פנים כלפי נשות הכותל.הכותל הוא מקום מקודש לכל יהודי באשר הוא, בארץ ובתפוצות. כל יהודייה ויהודי צריכים להרגיש בבית בכותל ובוודאי שאף קבוצה לא צריכה להרגיש מאוימת במקום".

לסיום כתבו כי "מינויו של בן גביר לשר לביטחון פנים יעביר את המסר ההפוך בתכלית. המינוי יעביר מסר של הפקרות ביטחונית והתרת דמן של נשות הכותל ושל הזרמים הליברליים בכותל. אנחנו קוראות לך שלא למנות את בן גביר לשר לביטחון פנים”.