בעיה ליהדות התפוצות: בן גביר עם דרישה חדשה מנתניהו

בן גביר דורש שיוכנס סעיף בהסכם הקואליציוני שייחתם מול נתניהו, ובו התחייבות לחקיקת חוק שיבטל את פסיקת בג"ץ המכירה בגיור רפורמי לצורך חוק השבות | בהמשך היום: הנשיא הרצוג יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 07:59 יט בחשון התשפג

בעיה ליהדות התפוצות: בן גביר עם דרישה חדשה מנתניהו
בן גביר בבית הנשיא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג יטיל היום (א') בשעה 12:00 את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד, חבר הכנסת בנימין נתניהו, זאת לאחר שקיבל את המלצתם של 64 חברי כנסת במסגרת ההתייעצויות עם סיעות הכנסת בבית הנשיא. נתניהו והגוש הימני טרם הצליחו לגבש ממשלה, והבוקר נראה כי ליו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, יש דרישה חדשה מנתניהו.

מתאמים את המהלך במקביל יחד עם שאר השותפות הקואליציוניות

כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני בן הזכיר גם את עניין הגיור הרפורמי. במפלגתו של בן גביר דורשים שיוכנס סעיף בהסכם שייחתם מול נתניהו, ובו תהיה התחייבות בחקיקת חוק מיהו יהודי, על פיו רק יהודי שהתגייר כהלכה, יהיה זכאי לצורך חוק השבות. כמו כן, בן גביר מבקש לקבוע שרק מי שעבר גיור אורתודוכסי כהלכה יהיה זכאי לעלות לישראל על פי חוק השבות.

בעוצמה יהודית מתאמים את המהלך במקביל יחד עם שאר השותפות הקואליציוניות, ש"ס, יהדות התורה והציונית הדתית כדי ליצור חזית אחידה וחזקה.

במפלגה הסבירו שהדרישה נועדה דווקא לסייע לציבור החילוני, ולמנוע קיטוב בעם, מאחר שמאז פסיקת בג"ץ המכירה בגיור הפקטיבי, החלו להתבצע רישומי פנקסי יוחסין פנימיים בחברה החרדית שמרחיבים עוד יותר את הפער בין המגזרים השונים ועלולים ליצור קרע בעם.

רבנים סרוגים שלחו לסמוטריץ' ובן גביר רשימת דרישות למו"מ

ארגון רבני הארץ הטובה פנה בחמישי בבוקר במכתב לחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר ואבי מעוז וכן לח"כים מהליכוד בו הם מציגים קווי יסוד לקראת השבעתה של ממשלת ישראל ה-37.

הנושאים שהרבנים שלחו לסמוטריץ' ובן גביר:

  • השליטה וההתישבות בכל רחבי ארץ ישראל
  • הרבנות הראשית לישראל
  • מערכת בתי הדין הרבניים בישראל
  • אגף החמ"ד במשרד החינוך
  • הרבנות הצבאית הראשית 
  • אקדמיה תורנית