נשות הכותל קוראות ללפיד לפטר את הרב שמואל רבינוביץ'

נשות הארגון פנו לראש הממשלה ודרשו שייפטר את רב הכותל לאור מכתב האזהרה שקיבל על תפקידו באסון מירון: "כהונתו של הרב רבינוביץ' אינה קצובה בזמן, הוא באופן שיטתי מפריע לתפילת נשות הכותל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 13:54 י באלול התשפב

נשות הכותל קוראות ללפיד לפטר את הרב שמואל רבינוביץ'
נשות הכותל , צילום: נשות הכותל

הוועדה לחקר אסון מירון שלחה מכתבי אזהרה לבכירים האחראיים לאסון. בין הנמנעים הוא רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'. נשות הכותל שלחו היום (ג׳) מכתב לראש הממשלה יאיר לפיד, בו דרשו את פיטוריו המידיים של הרב רבינוביץ', בעקבות מכתב האזהרה שקיבל על תפקודו באסון מירון. 

במכתב נכתב כי "היו ניסיונות רבים של גורמים שונים להתחמק מאחריות אך משקמה הממשלה בראשות ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט ובראשותך, עשיתם את הדבר הנכון והקמתם ועדת חקירה. לאחרונה קיבלו אנשים בכירים ששימשו בתפקיד באותם ימים מכתבי התראה. בין מקבלי מכתב התראה הרב שמואל רבינוביץ׳, המשמש בתפקיד יו"ר ועדת החמישה וממונה על המקומות הקדושים (יחד עם תפקידו כרב הכותל ויו"ר הקרן למורשת הכותל).

צילום: צילום מסך

עוד הוסיפו ואמרו כי "כהונתו של רבינוביץ׳ אינה קצובה בזמן, דבר הנוגד את ערכי הדמוקרטיה של מדינת ישראל. הכותל המערבי הוא אתר ממלכתי בעל חשיבות לאומית ליהודים ויהודיות בכל רחבי העולם, אך באופן שיטתי מפריע רב הכותל לתפילת נשות הכותל". 

הרב רבינוביץ

הרב רבינוביץ צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"כעת, משברור שהוא נושא באחריות באסון הלאומי במירון, ברור לכל כי הוא אינו כשיר לנהל אתר רגיש ונפיץ ככותל המערבי. אנחנו דורשות כי הממשלה בראשותך תעשה את הדבר הנכון ותדרוש את התפטרותו המיידית. לא ייתכן כי נושא משרה מדיני אשר משכורתו משולמת על ידי כספי המיסים של אזרחי המדינה יישאר בתפקידו״, כתבו נשות הכותל.