ראיון ליאורה מינקה פורשת אחרי 21 שנה כיושבת ראש אמונה ומסמנת יורשת

תנועת אמונה בדרך להחלפת יושבת ראש, ועל התפקיד מתמודדות יפעת סלע ואושרית סטבון | ליאורה מינקה, היו"ר היוצאת, תומכת בסלע: "רוב הציבור לא מבין את הגודל של הארגון שלנו. מדובר בסדר גודל של משרד ממשלתי בינוני"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/11/22 11:03 יט בחשון התשפג

ליאורה מינקה פורשת אחרי 21 שנה כיושבת ראש אמונה ומסמנת יורשת
ליאורה מינקה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי יותר מעשרים שנה בתפקיד יושבת ראש 'אמונה - תנועת האשה הדתית לאומית', בקרוב תפרוש ליאורה מינקה מתפקידה. על הכיסא שלה כבר מתמודדות שתי נשים, ובראיון לכיפה היא מסתכלת אחורה ומסמנת יורשת שלטעמה היא הראויה לתפקיד.

מינקה מסמנת יורשת: יפעת סלע

"קודם כל, ההחלטה על הפרישה היא החלטה שלי", פותחת מינקה המכהנת בתפקיד משנת 2001. "ארגונים צריכים להתחדש, הלוואי שכולם היו נוהגים באופן הזה. כמובן שהיו אליי הרבה פניות מהחברות להישאר, אבל אני מאמינה שצריך ראייה חדשה וצעירה. אני מקווה שמי שתבחר תוכל להמשיך להוביל קו מקצועי שהובלנו כאן בשנים האחרונות, כלל החבורה באמונה".

על תפקידה של מינקה מתמודדות יפעת סלע ואושרית סטבון, ומינקה לא מסתירה מי היא חושבת שראויה לרשת אותה. "אמרתי בקול גדול שאני רוצה את יפעת סלע. בעיקר בגלל כמה תכונות שלה: מחוברות לליבת העשייה שלנו, היכולת שלה לראות ראייה רחבה ואסטרטגית לצד הצגת חזון ומימושו".

יפעת סלע

יפעת סלע. זוכה לתמיכתה של מינקה

"רוב הציבור לא מבין את הגודל של הארגון שלנו", היא מסבירה את בחירתה. "צריך כאן ניסיון ניהולי וארגוני, מדובר בארגון בסדר גודל של משרד ממשלתי בינוני. יש לנו תקציב של 400 מיליון שקלים, 3,000 עובדים ואלפי מתנדבות ומתנדבים. ליפעת יש הבנה וקשר עם מערכות גדולות ולכן זה מה שאני מקווה שיקרה, ויש לי יסוד להניח שזה מה שאכן יקרה".

"אושרית סיטבון עומדת בראש גוף בלי תקציב ובלי עשייה ממשית"

היא מדגישה שהיא לא מזלזלת במתמודדות אושרית סטבון, שכאמור ניצבת מול סלע. "חלילה אני לא מטילה רפש באושרית. בחרתי בה לתפקידים יצוגיים שלנו, אבל ראשות אמונה זה משהו שהוא לא רק צורך יצוגי, צריך להבין בניהול".

נזכיר כי סטבון מכהנת כיושבת ראש ארגוני הנשים בישראל, תפקיד שלא מרשים את מינקה. "זה נחמד, אבל זה גוף בלי תקציב ובלי עשייה ממשית. זה חשוב, אני ביקשתי שיאריכו לה את הקדנציה בעקבות טענות שלה שהקורונה מנעה ממנה לפעול, והארגונים ויצ"ו ונעמ"ת נענו לבקשתי. בעבר הארגון הזה היה חשוב אבל כבר 15 שנים זה גוף שהוא לא גוף אופרטיבי. אי אפשר על הבסיס הזה לבוא ולומר אני רוצהל עמוד בראש ארגון בהיקף כל כך גדול כמו שלנו".

אושרית סטבון

אושרית סטבון. מתמודדת מול סלע

האתגר המרכזי של הבאה בתפקיד

"אני מכירה את שתי המועמדות מצוין, יודעת את האיכויות והיכולות שלהן. למרבה הפלא אני גם מכירה את תפקיד יושבת ראש אמונה, ואני יודעת מה נדרש בו. לכן, בלי להתבלבל, אני מזדהה באופן חד משמעתי עם סלע. זה לגיטימי כל עוד אני לא מתערבת בהליך".

לסיום מציגה מינקה את דעתה מהו האתגר המרכזי שיוצב בפניי מי שתשב על הכיסא במקומה. "האתגר המרכזי הוא להמשיך את הרלוונטיות של התנועה ולמצוא את היעדים החשובים והנוספים מעבר לפעילות השוטפת של התנועה".