ליאורה מינקה: מקרה ציפי דינר - נורת אזהרה לחמ"ד

יו"ר אמונה פנתה במכתב לראש החמ"ד שוש נגר בטענה כי, "כשלא מדברים - לא יודעים להיזהר. על בתי הספר הדתיים, האולפנות והישיבות להכניס את נושא המיניות למערכת הלימודים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/12/21 12:45 כב בטבת התשפב

ליאורה מינקה: מקרה ציפי דינר - נורת אזהרה לחמ"ד
ליאורה מינקה, קוראת לשינוי בחמ"ד, צילום: יוסי זליגר

עם פרסום התחקיר על מעשיה של המורה מאולפנת שעלבים ציפי דינר, החשודה כי ביצעה עבירות מין לכאורה בתלמידותיה, פנתה יו"ר אמונה ליאורה מינקה למנהלת החמ"ד שוש נגר במכתב, בו קראה לה להכניס את התכנית לחינוך למיניות בריאה לכל המוסדות הדתיים.

"איני יכולה שוב רק לצקצק בלשוני ולהתלונן", אמרה מינקה והבהירה כי, "עלינו לקום ולעשות מעשה. משהו שיגרום לכך שמקרה כזה לא ישנה, משהו שיגרום לשינוי תפיסתי גם אצל התלמידים והתלמידות. צריך לזכור את היסוד: כשלא מדברים - לא יודעים להיזהר. פגיעה של אשת חינוך בתלמידה, ובמקרים אחרים איש חינוך בתלמיד, היא תמיד מורכבת ביותר. הבנות לא מעלות בדעתן בהתחלה שיש פה התנהגות בעייתית כי אין להן הכלים להניח שיתכן שמדובר בהתנהגות מינית לא נורמטיבית".

יו"ר אמונה הוסיפה כי "על בתי הספר הדתיים, האולפנות והישיבות, לראות את המקרה הזה כנורת אזהרה. יש כיום, על פי חוק, ממונה פגיעות מיניות בכל מוסד. יש להקפיד  שאותם ממונות וממונים עוברים הכשרה מקצועית רלוונטית, ובמקביל חשוב לעודד גם שיח מול התלמידים והתלמידות על מיניות תוך מגדרית. חייבים לחנך לגבולות ולזהירות גם בסביבה 'נפרדת', וזאת מבלי ליצור חוסר אמון בין אישי בסיסי".

"מוגנות אמתית מתחילה בהבנה, בידע, וביצירת ערוצי שיח. מוגנות אמתית מתחילה בחינוך למיניות בריאה", אמרה מינקה, "אני פונה אליך לבחון ברצינות ובמקצועיות לחייב את בתי הספר של החמ"ד להכניס את הנושא לתכנית הלימודים באופן מיידי. הכוח לשנות בידינו, אנחנו רק צריכים ללמוד כיצד להעביר את הידע לבנים ולבנות שלנו", סיכמה.