בציונות הדתית לוחצים את נתניהו: סמוטריץ' הוא שר הביטחון הבא

גורמים במפלגת הציונות הדתית אומרים כי במפלגה ידרשו את תיקי הביטחון, החינוך והדתות, וכן הסכמים קואליציוניים מפורטים כולל סיכומים תקציביים | קודם לכן: אריה דרעי הודיע לנתניהו כי החליט לקחת את תיק האוצר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/11/22 10:26 יט בחשון התשפג

בציונות הדתית לוחצים את נתניהו: סמוטריץ' הוא שר הביטחון הבא
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (א') הודיע יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי כי החליט לקחת תיק האוצר, החלטה שטרם אושרה בליכוד. מעט לאחר הודעתו של דרעי, בציונות הדתית מיהרו להגיב בהודעה משלהם, ולפי גורמים במפלגה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הוא שר הביטחון הבא של מדינת ישראל. 

על פי אותם גורמים, הציונות הדתית תדרוש את תיקי הביטחון, החינוך והדתות, וכן הסכמים קואליציוניים מפורטים כולל סיכומים תקציביים כדי להבטיח את החזרת הביטחון האישי, תיקון מערכת המשפט, הסדרת ההתיישבות וחיזוק הזהות היהודית של המדינה.

חצי שעה קודם לסמוטריץ': דרעי הודיע לנתניהו כי החליט לכהן כשר האוצר הבא

יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, הודיע הבוקר לאחר התלבטות ארוכה ליו"ר הליכוד, חבר הכנסת בנימין נתניהו, כי החליט לקחת את תיק האוצר. החלטתו של דרעי התקבלה התקבלה במוצאי שבת ואת ההודעה הוא מסר לנתניהו הבוקר, אולם בליכוד טרם אישרו את הדברים. 

אמש התכנסה מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס בנשיאות הרב בעדני יחד עם דרעי, שסקר בפני מועצת חכמי התורה בצורה מפורטת את המשא ומתן ודרישות ש"ס להצטרפות לקואליציה בראשות נתניהו, ואת כל סעיפי הדרישות של ש"ס. דרעי פירט בפני מועצת חכמי התורה את חלוקת התיקים המוצעים, ובסיומה של הישיבה, מועצת החכמים הורתה לו "להמשיך את המשא ומתן כדי להשיג את המרב לטובת כלל עם ישראל".