האו"ם נגד ישראל: בית הדין הבינלאומי בהאג ישפוט את 'הכיבוש הישראלי'

כמעט מאה מדינות הצביעו בעד ההחלטה שתאפשר לבית הדין הבינלאומי בהאג לשפוט את סוגיית 'הכיבוש' הישראלית | הסוגיה נדונה בוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה | בין המדינות המתנגדות: ארצות הברית, גרמניה וקנדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/22 18:03 יח בחשון התשפג

האו"ם נגד ישראל: בית הדין הבינלאומי בהאג ישפוט את 'הכיבוש הישראלי'
האסיפה הכללית של האו"ם, צילום: shutterstock

ועדת האו"ם אישרה אמש (שישי) את ההצעה הפלשתינית לפנות לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, לקבל חוות דעת על 'הכיבוש הישראלי המתמשך'. למעשה, משמעות ההחלטה היא שבית הדין הבינלאומי ישפוט את ישראל.

ההצעה עברה בוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה ברוב של 98 מדינות שהצביעו בעד, 17 שהתנגדו ו-52 שנמנעו. בין המדינות שהצביעו בעד ניתן למצוא את בלגיה, טורקיה, ברזיל, מצרים, אירלנד, ירדן, מרוקו, פולין, אוקראינה ואיחוד האמירויות.

קנדה, ארצות הברית, צ'כיה, גרמניה, אוסטרליה, אוסטריה ואיטליה היו בין המתנגדות. כאמור, 52 מדינות נעדרו מההצבעה.  בחודש הבא תדון מליאת האו"ם על אישור סופי לסוגיה.

השגריר ארדן אמר בנאומו לפני ההצבעה כי "השקרים והצביעות של הפלסטינים לא יודעים גבול: הם אלה שדחו כל יוזמת שלום ותכנית שלום מאז 1947 ועד היום, ועכשיו הם משתמשים בתירוץ שהסכסוך לא נפתר כדי לפנות לבית הדין בהאג? הסכסוך הזה לא נפתר בגלל תמיכתם בטרור, בגלל השנאה שלהם וסרבנותם לשלום. עכשיו כשהסכסוך יעבור לבית הדין, יהיה לפלסטינים תירוץ חדש להחרים כל דיאלוג, ולהנציח את הסכסוך".