מבחן ראשון לממשלה הנכנסת: עתירה כנגד הקפאת הבניה בשטח האסטרטגי

במנהל האזרחי מונעים דיון על גורלו של שטח E1 הסמוך למעלה אדומים. בממשלה הקודמת התעלמו התעלמו מהבעיה על רקע המחלוקת סביב השטח. עכשיו עיריית מעלה אדומים עותרת לבית המשפט בנושא.

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 11:36 טו בחשון התשפג

מבחן ראשון לממשלה הנכנסת: עתירה כנגד הקפאת הבניה בשטח האסטרטגי
צילום: ללא

מבחן ראשון לממשלה: עיריית מעלה אדומים והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הגישו אתמול (ד')עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד המנהל האזרחי באזור יהודה  והשומרון.  בעתירה, טוענת עיריית מעלה אדומים כי הוועדה המחוזית מעוניינת לקבור את "תוכנית מתאר מבשרת אדומים" התוכנית לשטח המוכר כ-E1.

הממשלה הקודמת לא התעסקה בנושא

על רקע המחלוקת סביב השטח, שהמתנגדים לבניה עליו טוענים כי בניה עליו תמנע הקמת מדינה פלשתינית בהמשך, הממשלה הקודמת לא התעסקה בקידום הבניה בשטח ואף עצמה עין כאשר המנהל האזרחי ביטל מספר פעמים את הדיונים שהיו אמורים להתקיים בבית המשפט בנוגע לשטח.

3,500 יחידות דיור: התוכניות לשטח E1

השטח המדובר הינו בן 12 קילומטר רבועים, בין ירושלים למעלה אדומים, שהוכלל בגבולות המוניציפליים של מעלה אדומים עוד בשנות ה-90 של המאה הקודמת והמדינה ייעדה אותו לפיתוח העיר.  תוכנית המתאר קיבלה תוקף כבר בשנת 1998, כאשר לצורך הוצאתה אל הפועל הכינו משרד השיכון ועיריית מעלה אדומים שתי תוכניות מפורטות. על פי התוכניות, שפורסמו להפקדה במנהל האזרחי רק בפברואר 2020, בשטח זה מיועדות להיבנות כ-3,500 יחידות דיור.

בעתירה נטען כי "המשיבה (המנהל האזרחי) החליטה להפסיק בעיצומו, וללא כל נימוק, את הדיון בהתנגדויות לתוכניות תכנון מפורטות במרחב התכנון מעלה אדומים, מבלי שההליך הושלם ומבלי שהתקבלה בו החלטה כדין".

איך תגיב הממשלה?

לדברי ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, "ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן מחכה כבר כמעט שני עשורים לאישור התב''ע באזור E1. יצחק רבין ז"ל התחיל את התכנון במקום בשנת 1994 ואנו לא נוותר ונמשיך להילחם בנושא בכל הכלים העומדים לרשותנו. לא ניתן לשום גוף לקבור את התוכנית". עתה נותר לראות איך תגיב הממשלה כשיגיע לפתחה העיסוק בבניה אליה שואפים בימין כבר שנים רבות.