ערב חג החנוכה: המנהל האזרחי חושף ממצא היסטורי ביהודה ושומרון

עדות נדירה לימי החשמונאים, בדמות קלע עופרת התגלה באתר "תל זיף" בדרום הר חברון על ידי המנהל האזרחי. "אנו מוסיפים לגלות ממצאים חדשים אשר מהווים נדבך נוסף להיסטוריה העשירה שהתרחשה באזור יהודה ושומרון לפני מאות ואלפי שנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/21 21:24 כד בכסלו התשפב

ערב חג החנוכה: המנהל האזרחי חושף ממצא היסטורי ביהודה ושומרון
צילום: דוברות מתפ"ש

ערב נר ראשון של חג החנוכה, חשף המנהל האזרחי היום (א') תגלית ארכיאולוגית חדשה ולפיה נמצאה עדות נדירה לימי החשמונאים, בדמות קלע עופרת הנושא את שמו של טריפון, שליט סלאוקי, אשר נלחם בבית חשמונאי.

הממצא אשר התגלה באתר "תל זיף" בדרום הר חברון, הינו באורך של כ- 3 ס"מ, ומציג בבירור כתובת יוונית הנושאת את שמו של השליט טריפון, אשר שלט בממלכה הסלאוקית בין השנים 145-138 לפנה"ס. בנוסף, הקלע מכיל גם את סמלו של זאוס- האל היווני.  

צילום: דוברות מתפ"ש

   
קצין מטה ארכיאולוגיה במנהל האזרחי, חנניה היזמי אמר: "אני מברך על חשיפת ממצא מרשים זה, המצטרף לשפע ממצאים נוספים אשר התגלו על ידי המנהל האזרחי בשנים האחרונות. אנו מוסיפים לגלות ממצאים חדשים אשר מהווים נדבך נוסף להיסטוריה העשירה שהתרחשה באזור יהודה ושומרון לפני מאות ואלפי שנים. המנהל האזרחי ימשיך לפעול ללא לאות  לשימור ולחשיפה של האתרים הארכאולוגיים ונכסי המורשת והתרבות הלאומיים ברחבי יהודה ושומרון".