"הוא גיבור": עיתונאי הארץ מגן על אבישי רביב

על רקע סערת דבריו של סמוטריץ', שהטיח ביקורת על השב"כ ברצח יצחק רבין, חיים לוינסון מאמירה מפתיעה על סוכן השב"כ אבישי רביב: "חיפשו שעיר לעזעאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 11:50 יג בחשון התשפג

"הוא גיבור": עיתונאי הארץ מגן על אבישי רביב
חיים לוינסון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

ברקע סערת דבריו של סמוטריץ' על אשמת השב"כ ברצח יצחק רבין, עיתונאי 'הארץ', חיים לוינסון באמירה שנויה במחלוקת על סוכן השב"כ אבישי רביב שהיה מכונה 'שמפניה'. בציוץ בטוויטר כתב לוינסון כי רביב היה "גיבור" לדבריו וכי רביב היה "שעיר לעזעזל" של המערכת.

אמירתו מעוררת המחלוקת של לוינסון על רביב:

"אבישי רביב היה גיבור" כותב לוינסון ומוסיף: "הוא עבד בשביל גוף בטחוני וביצע משימה במחתרת קשה מאין כמוה. הוא לא עמד בתוך בונקר אלא עבד בתוך אוכלוסיה אלימה מאוד והיה צריך לשמור על עצמו מפני חשיפה. והייתה הצדקה לנסות להחדיר סוכן למקום הזה - לראייה רצח רבין וטבח גולדשטיין שהשב"כ כשל בהבאת מודיעין".

הציוץ של לוינסון:

במשך מונה לוינסון את שרשרת האירועים שחשפה את רביב: "ככל שיש ביקורת על שיטותיו הם צריכים להיות למפעיליו. הם אשמים. לא אבישי רביב הוא חייל והיו לא מפקדים. אפשר להתווכח על האסתטיקה של איסוף מודיעין. זה לא שונה בהרבה מסוכנים במקומות אחרים. כל הסיפור של אבישי רביב הוא חיפוש שעיר לעזעזל. מצד אלי זוהר המנוח שהדליף את כינויו".

תוקף את סמוטריץ': "לדאוג למיליציות שלהם"

לוינסון תוקף בהזדמנות זו גם נאומו של סמוטריץ' אתמול וכותב: "הקו הזה נמשך אתמול בנאום סמוטריץ'. זה לא שחלילה כל השיח הרעיל של הימין עודד את עמיר. זה השב"כ. ויש לזה עוד קומה נוספת. סמוטריץ' וחבריו רוצים למנוע מהשב"כ לטפל בטרור היהודי. הם הזרוע המדינית של נוער הגבעות. תפקידם בכנסת זה לדאוג למיליציות שלהם".