סמוטריץ' עומד על שלו: "היה מחדל גדול של השב"כ ברצח רבין"

על רקע הסערה שחוללו דבריו אתמול והגינויים מצד השב"כ וחברי כנסת מגיב סמוטריץ' ועומד מאחורי דבריו: "כן היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב"כ, התקשורת מסלפת צפו בנאום ושפטו בעצמכם" | הנאום המלא בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 11:04 יג בחשון התשפג

סמוטריץ' עומד על שלו: "היה מחדל גדול של השב"כ ברצח רבין"
סמוטריץ', צילום: Revkin Fenton/Flash90

הסערה שיצרו דבריו של סמוטריץ' מסרבת לגווע: לאחר הביקורות שהותכו בו על הביקורת שהעביר על השב"כ מגיב חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ולא חוזר בו מאמירותיו. בציוץ בטוויטר כתב: "אין שום קונספירציה, הרוצח המתועב יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וכולנו עדיין כואבים ומזועזעים מהרצח הנורא. כן היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב"כ, וכן, עד היום הוא מסרב לקחת עליו אחריות. התקשורת כדרכה שוב מעוותת ומסלפת". בהמשך סמוטריץ' מציע לציבור להקשיב לנאום ולשפוט בעצמו.

צפו בנאום המלא:

בנאומו אמש (א') בדיון לזכרו של יצחק רבין אמר סמוטריץ' כי לא הימין הוא שאשם ברצח אלא השב"כ: "לא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר, ומי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו אלא שירותי הביטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו".

לאחר הדברים דבריו של סמוטריץ' עוררו סערה ובשב"כ גינו את דבריו וגם במערכת הפוליטית הגיבו לביקורת שהשמיע כלפי השב"כ. הביקורת הגיע גם מהצד הימני של המפה הפוליטית כשבין היתר הגיב לו חבר הכנסת מהליכוד וראש השב"כ בעבר אבי דיכטר שאמר: "אני מגנה בתוקף את אמירתו המנותקת מהמציאות של סמוטריץ' המאשים את אנשי שירות הביטחון בטענה שעודדו את יגאל אמיר לרצוח את ראש הממשלה רבין".

תגובת השב"כ לדבריו של סמוטריץ'

בשב"כ כך נראה ממש לא אהבו את ההתבטאות ומביעים זעזוע על ההתבטאות של סמוטריץ' מעל בימת הכנסת ביום הזיכרון לרצח רבין: "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה. יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני".

 עמיחי שיקלי

עמיחי שיקלי, מגנה.צילום: Olivier Fitousi/Flash90

גם המערכת הפוליטית מגיבה:

גם במערכת הפוליטית הגיבו לדבריו של סמוטריץ', עמיחי שיקלי חבר הכנסת המיועד מהליכוד אמר היום ל-103 FM: "לא התחברתי לדברים האלה. זה לא מחובר לקרקע המציאות ואני לא מקבל את האמירה". גם הרמטכ"ל לשעבר וחבר המחנה הממלכתי גדי אייזנקוט הגיב באריכות לדברים ואמר: "אמירתו החמורה של ח״כ סמוטריץ כי שרות הבטחון הכללי עודד את רצח ראש הממשלה רבין ז"ל, היא האשמה שקרית ופסולה ביותר. הבחירה לומר דברים קיצוניים וקונספורטיביים אלו, מעל בימת הכנסת ביום הזיכרון הממלכתי לרצח רבין מעידה על דרכו של ח"כ סמוטריץ'. אין מקום לאמירות כאלו בישראל, במיוחד שלא על ידי נבחר ציבור. אני קורא לשותפיו העתידים לממשלה לגנות את דבריו החמורים".