בשב"כ תוקפים את סמוטריץ': "מכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור"

בצלאל סמוטריץ' נאם בכנסת לזכרו של יצחק רבין ואמר כי שירותי הביטחון לא כשלו במשימה להגן על רבין אלא גם עודדו את יגעל אמיר לרצוח. בכיר בשב"כ: "התבטאויות המעודדות שיח קיצוני" | סמוטריץ' מגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 21:08 יב בחשון התשפג

בשב"כ תוקפים את סמוטריץ': "מכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור"
סמוטריץ', צילום: Revkin Fenton/Flash90

הדיון המיוחד בכנסת לציון 27 שנים לרצח יצחק רבין: בין הנואמים בדיון המיוחד היה יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בנאומו אמר סמוטריץ' כי לא הימין הוא שאשם ברצח אלא השב"כ: "ולא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר, ומי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו אלא שירותי הבטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו".

דבריו המלאים של סמוטריץ' היום:

עוד הוסיף סמוטריץ' בנאומו: "אני ביקשתי לנאום הערב בישיבת הזיכרון כדי לבקש: 27 שנים אחרי הרצח הנורא, תנו גם לי, תנו גם לנו, להיות שותפים ליום הזה. מיד עם היוודע דבר הרצח הנורא- הוקם מפעל ההאשמה שגם 27 שנים אחרי מייצר עוד ועוד האשמות נגד יותר מחצי מהעם המואשם באחריות לרצח שביצע הרוצח השפל יגאל עמיר. ״הוא לחץ על ההדק, אבל כולכם עמדתם מאחוריו.״ אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ובמדינה דמוקרטית מותר להביע התנגדות, כן גם קולנית, נגד מהלכי הממשלה. זו נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית. מותר להפגין, מותר לזעוק וכן מותר גם לומר מילים קשות ולא כל מילה קשה היא הסתה".

תגובת השב"כ הנחרצת

בשב"כ כך נראה ממש לא אהבו את ההתבטאותבשב"כ מביעים זעזוע על ההתבטאות של ח"כ סמוטריץ' מעל בימת הכנסת ביום הזיכרון לרצח רבין: "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה. יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני".

סמוטריץ' מגיב לדברים:

סמוטריץ' הגיב לדברים ואמר: "מצער מאד שהשב"כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן ״שמפניה״ שביצע פרובוקציות ותרם במעשה ובמחדל לרצח הנורא ומוסיף חטא על פשע ותוקף נבחר ציבור בשל כך. ‏חוסר היכולת של גוף ממלכתי לקבל ביקורת עניינית ולתקן צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי".