בחירות 2022

שלמה קרעי על פינוי חאן אל אחמר: "לא מכיר את הסוגיה"

חבר הכנסת מהליכוד נשאל אם חאן אל אחמר תפונה וענה כי הוא לא מכיר את הסוגיה: "לא התעסקתי בה מעולם, חושב שצריך לפנות" | על חלוקת התיקים המסתמנת: "מצפה להיות שר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 10:05 יב בחשון התשפג

שלמה קרעי על פינוי חאן אל אחמר: "לא מכיר את הסוגיה"
חאן אל אחמר, צילום: Hadas Parush/Flash90

חאן אל אחמר תפונה? ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו רוצה להקים ממשלת ימין מלא מהר ככל הניתן. לצורך כך מונה יריב לוין לעמוד בראש צוות המשא ומתן של הרכבת הקואליציה, ובמהלך היום (א') ייפגש נתניהו עם ראשי הסיעות. בעקבות חלוקת התיקים המסתמנת, חבר הכנסת שלמה קרעי, לא מסתיר את כוונתו לקבל תיק. "מצפה להיות שר", אמר קרעי בראיון לכאן רשת ב'. 

עוד נשאל בראיון על סוגיית חאן אל אחמר, וענה כי הוא לא מכיר את הנושא. "אני לא מכיר את הסוגיה, לא התעסקתי בה מעולם, חושב שצריך לפנות. הסוגיה הראשונה ביו"ש - הסדרת ההתיישבות הצעירה. צריך לבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון. נקים את היישוב אביתר, ויישוב מפואר בחומש", ענה קרעי.

קרעי

קרעי צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מרכיבים ממשלה: נתניהו זימן את ראשי המפלגות למשרדו, בן גביר בחופשה

כאמור, ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו לא מבזבז זמן. לאחר שנודע כי יריב לוין יעמוד בראש צוות המשא ומתן של הליכוד וברקע הקשיים שמתכננים כמה חברי כנסת מן הליכוד לעורר, אם לא יקבלו את התיקים שהם דורשים, ראשי מפלגות הימין זומנו לפגישה עם נתניהו. מי שלא יגע  נתניהו הוא יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר שנמצא בחופשה פרטית וייפגש עם נתניהו ביום שני.

ב-'חדשות 12' דווח כי נתניהו יצר קשר עם דרעי והעביר לו מסר כי הוא יכוס לבחור איזה תיק שירצה. מטרת החיבור עם דרעי כך נראה באה לרסן את הציונות הדתית ועוצמה יהודית שעם 7 ו-6 מנדטים בהתאמה מתכוונות לדרוש תיקים בכירים. סמוטריץ' כך דווח דורש את אחד התיקים הבכירים ביטחון או אוצר וייתכן כי המסר לדרעי הגיע כדי לשבש את רצונותיו של סמוטריץ'.

גוש הימין

גוש הימין צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברי הכנסת שמתאגדים יחד

גם בליכוד מתחיל לתסוס, בתוך הליכוד מתארגנת קבוצה של חברי כנסת, בעיקר ותיקים שרוצים להתאגד יחד על מנת שלכל אחד מהם יהיה כמה שיותר כוח בעת חלוקת התיקים בתוך הליכוד.

בין חברי הכנסת כך על פי דיווחה של דפנה ליאל, ישראל כ"ץ, דודי אמסלם ודוד ביטן. כ"ץ כך על פי הדיווח שואף לשוב להיות שר האוצר, תפקיד אותו מילא בממשלת נתניהו האחרונה. כ"ץ רואה עצמו כאחד מחברי הכנסת הבכירים של הליכוד למרות שנידרדר קצת בפריימריז האחרונים, בעבר כיהן גם כשר החוץ לתקופה קצרה וכשר התחבורה. אמסלם כבר הצהיר בעבר כי הוא לא יכנס לממשלה אם לא ימונה לתפקיד שר המשפטים, שם הוא מתכנן רפורמות רבות. גם דוד ביטן מעוניין בתפקיד בכיר מה שמסביר את התאגדות חברי הכנסת. באגף הליכודי ישנו גם את דני דנון שעל פי פרסומים שואף להיות יושב ראש הכנסת ולא מוכן להתפשר בנושא. בכל מקרה, בתוך הליכוד צפויה חלוקת התיקים לעורר סערות לא מעטות ונתניהו יהיה חייב ללכת בין הטיפות.

ישראל כ"ץ דורש את האוצר

שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ שמעוניין בתיק האוצר פנה לנתניהו ואמר "פניתי לרה"מ המיועד נתניהו בבקשה לשוב לתפקיד שר האוצר, אותו מילאתי בתקופת הקורונה הקשה והמאתגרת", ציין כ"ץ במכתב לתומכיו. "אני לא חושש מאתגרים ומשוכנע ביכולתי לעבוד במשותף עם בנימין נתניהו לטובת הצלחת כלכלת ישראל". כ"ץ סיכם את דרישותיו: "כעת יש להקים במהירות ממשלה לאומית יציבה, שתממש את ההתחייבויות שנתנו ואת הציפיות הנרחבות של ציבור הבוחרים".