בחירות 2022

בליכוד נערכים למשא ומתן מהיר: יריב לוין בראש צוות המשא ומתן

לאחר הניצחון הברור של הימין בבחירות והכניסה הקרבה של נתניהו חזרה למשרד ראש הממשלה, בליכוד לא מבזבזים זמן. בראש צוות המשא ומתן יעמוד מקורבו של נתניהו, יריב לוין שכבר החל במגעים עם המפלגות השונות. | איתמר בן גביר דורש את התיק לביטחון פנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 18:13 ט בחשון התשפג

בליכוד נערכים למשא ומתן מהיר: יריב לוין בראש צוות המשא ומתן
יריב לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ניצחון הימין בבחירות, בליכוד לא מבזבזים זמן: ספירת הקולות צפויה להסתיים ממש בקרוב כשנותר לראות האם הליכוד יסיים עם 31 או 32 מנדטים. אבל לאנשי הליכוד זה לא כל כך משנה כשברור להם שבנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא בראשון ממשלת ימין והמפלגות החרדיות.

בניגוד לפעמים קודמות בהם בליכוד לקחו את הזמן בהרכבת הממשלה, נראה כי הפעם הם נחושים להקים קואליציה במהירות האפשרית. לצורך כך בליכוד כבר איישו את צוות המשא ומתן בין המפלגות בראשו יעמוד מקורבו של נתניהו חבר הכנסת יריב לוין שגם צפוי להתמנות לשר בממשלה הבאה.

משא ומתן מהיר על מנת להקים ממשלה בהקדם

לוין על פי פרסומים כבר יצר קשר עם ראשי המפלגות במטרה להתחיל ולגבש הסכמות בנוגע להקמת הממשלה הבאה. נראה שבליכוד אפילו לא מחכים להזמנה להמליץ אצל הנשיא על המועמד לראשות הממשלה וכבר פועלים בנושא. למרות שהפעם, בניגוד לפעמים קודמות המשא ומתן בין המפלגות צפוי להיות קל יותר, עדיין ישנם כמה מוקשים שעלולים לעכב את הרכבת ממשלת הימין. המוקש העיקרי אולי זה דרישתו של איתמר בן גביר לקבל את התיק לביטחון פנים, דרישה שהוא העלה גם לפני הבחירות אך נוכח הישגו הגדול בבחירות מגיע כעת במעמד מעט שונה למשא ומתן.

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בציונות הדתית ידרשו שני תפקידי שר

בליכוד לא ששים לתת את התיק לבן גביר אך ייתכן כי יתגמשו עם רצונו על מנת לזרז את המאמץ. גם עם סמוטריץ' יפתח הליכוד במשא ומתן. סמוטריץ' על פי הדיווחים מעוניין בתיק האוצר אבל הציפיה אצל אצלו היא לשני תיקים לפחות, כפי שהיה בממשלות קודמות ביחס לגודל הסיעה. מה שמעלה את השאלה מי יהיה השר השני של המפלגה, אופיר סופר שסיים את הפריימריז במקום הראשון או אורית סטרוק שקיבלה 20 קולות פחות ממנו. נציין כי אצל שני חברי הכנסת יש רצון לקבל תפקיד שר ופעילים במפלגה שתומכים בהם לתפקיד.