ראש ישיבת ההסדר שחתם יחד עם הארכיבישוף על הצהרת האקלים

היום נחתמה בירושלים 'הצהרת ירושלים בנושא אקלים' על ידי מנהיגי דתות מובילים בארץ. בין החותמים: הרב יובל שרלו, נציג הוותיקן לישראל, רבני בית הלל ונציגים מכמה כנסיות ופטריארכיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 16:25 ט בחשון התשפג

ראש ישיבת ההסדר שחתם יחד עם הארכיבישוף על הצהרת האקלים
מפגש חתימת ההצהרה, צילום: משרד החוץ

מנהיגי דתות בישראל חתמו על 'הצהרת ירושלים בנושא האקלים': היום (ה') קיימה מחלקת דתות של משרד החוץ, בשיתוף עם המרכז הבין-דתי לפיתוח בר- קיימא, כנס בין-דתי ראשון מסוגו בהתייחס לתפקיד המנהיגות הדתית בהתמודדות עם שינוי האקלים. מטרת הכנס היא לעודד ולהעצים קהילות דתיות בישראל ובעולם בניסיון למתן את השפעות שינויי האקלים הנגרמים על ידי בני האדם, ולקדם שימוש באנרגיה מתחדשת. 

רבני בית הלל, הרב שרלו, אימאם דרוזי ונציג הבהאים

באירוע חתמו המנהיגים הדתיים על "הצהרת ירושלים בנושא אקלים" במסגרתה התחייבו החותמים לפעול בדחיפות על מנת לטפל באתגרי שינויי האקלים. בין החותמים על האמנה: שגריר הוותיקן לישראל וקפריסין הארכיבישוף אדולפו טיטו ילנה, הרב יובל שרלו ראש ישיבת ההסדר 'עמית אורות שאול' בתל אביב, דיוויד פרימן נציג הבהאים בירושלים, האימאם הדרוזי ג'אבר מנסור, נציג הפטריארכיה היוונית האורתודוקסית הכומר מתיאוס סיופסיס, נציג הפטריארכיה הארמנית הכומר בגדסריאן, רבני בית הלל, הכומר בישוי זאקי מהכנסיה הקופטית והרב יונתן נראל, מייסד ומנכ"ל המרכז הבין-דתי לפיתוח בר קיימא.

האירוע התקיים מספר ימים לפני פתיחת ועידת האקלים ה COP 27 של האו"ם שתתקיים בשארם א-שייח', מצרים. ישראל צפויה, במסגרת הביתן המרכזי שתקים בכינוס, להציג את פעילותה במאבק בשינויי האקלים במגוון רבדים, בהם גם הדתי.

חתימת הצהרת ירושלים לאקלים

חתימת הצהרת ירושלים לאקלים צילום: משרד החוץ

לגבש תרבות חדשה של אחדות, שמבינה שכדור הארץ הוא חלק מאיתנו

שגריר הוותיקן בישראל, הארכיבישוף אדולפו טיטו ילנה הדגיש את חשיבות ההתכנסות הבין-דתית והעבודה המשותפת של כל המנהיגים הדתיים בישראל ובעולם למען פעילות האקלים. לדבריו, "אנחנו צריכים לגבש תרבות חדשה של אחדות, שמבינה שכדור הארץ הוא חלק מאיתנו ואנחנו חלק ממנו, אנחנו קשורים זה בזה".

הרב יונתן נראל, מייסד ומנכ"ל המרכז הבין-דתי לפיתוח בר קיימא אמר: "משבר האקלים הוא משבר רוחני ולכן חייבים את המנהיגים הדתיים בעולם כדי לתור את הבעיה. אנו נעשה הכל כדי לאחד כמה שיותר  מנהיגים דתיים בעולם לפעול בנושא האקלים".