פעילי אקלים השחיתו ציור של 110.7 מיליון דולר

יצירת אומנות של הצייר הצרפתי קלוד מונה הושחתה בשטח המוזיאון בגרמני בידי פעילים קיצוניים שביקשו לעורר מודעות למשבר האקלים העולמי, "מדוע רבים יותר חוששים מפגיעה באחת מהתמונות הללו מאשר מהרס עולמנו עצמו?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/22 16:46 כט בתשרי התשפג

פעילי אקלים השחיתו ציור של 110.7 מיליון דולר
צילום: צילומסך

משבר האקלים הפך לאחת הסוגיות המדוברות של העשורים האחרונים, ומהווה כר פורה לחיכוכים של תומכים מול מתנגדים. פעילי איכות הסביבה השליכו אתמול (א') פירה תפוחה אדמה על הציור "Les Meules" ("ערימות השחת") של הצייר הצרפתי קלוד מונה במוזיאון ברבריני שבפוטסדאם בגרמניה.

שני האקטיביסטים, הפעילים בקבוצת "הדור האחרון" העלו תיעוד של המעשה לחשבון הטוויטר הרשמי של הקבוצה וכתבו: "אנחנו הופכים את המונה הזה לבמה ואת הציבור לקהל. אם צריך פירה או מרק עגבניות על ציור כדי להזכיר לחברה שדלק מאובנים הורג את כולנו - אז זה מה שנעשה". עוד הוסיפו: "מדוע רבים יותר חוששים מפגיעה באחת מהתמונות הללו מאשר מהרס עולמנו עצמו?". ככל הנראה היצירה לא ניזוקה כיוון שהייתה מוגנת תחת מסגרת זכוכית עבה. 

השחתת הציור של מונה מצטרפת להשחתה נוספת שבוצעה על ידי פעילי אקלים אחרים לאחרונה. כאשר לפני שבועיים בלבד שתי פעילות בריטיות מארגון איכות הסביבה "Just Stop Oil" שפכו שתי פחיות של מרק עגבניות על "החמניות" של ואן גוך. היצירה מ-1888 ששוויה מוערך בכ-84.2 מיליון דולר, לא ניזוקה כיון שהייתה מוגנת במסגרת זכוכית.