מרצ לא עברה את אחוז החסימה | גלאון: התרעתי מספר פעמים בפני לפיד

שלושים שנה אחרי שהוקמה, מפלגת השמאל הוותיקה, שפעם הייתה התקווה של השמאל האידיאולוגי הישראלי, מסיימת את דרכה בפוליטיקה הישראלית. גלאון: "הבוחרים העדיפו לחזק את יאיר לפיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 15:55 ט בחשון התשפג

מרצ לא עברה את אחוז החסימה | גלאון: התרעתי מספר פעמים בפני לפיד
זהבה גלאון. חוזרת לראשות מרצ, צילום: כיפה

מפלגת מרצ בחוץ: מנתונים כמעט סופיים שמגיעים מועדת הבחירות המרכזית, שם סופרים את אחרוני הקולות במעטפות הכפולות, עולה כי מרצ בראשות זהבה גלאון באופן רשמי לא עוברת את אחוז החסימה ולא תהיה חלק מהכנסת הבאה.

המפלגה שהוקמה לפני כשלושים שנה על ידי איחוד מפלגות השמאל רצ ומפ"מ הייתה התקווה הגדולה של השמאל האידיאולוגי הישראלי, אך היום (ה') הגיעה, כאמור לסוף דרכה בפוליטיקה הישראלית. המפלגה שבבחירות הקודמות עוד קיבלה 6 מנדטים ואף הייתה חלק מהממשלה חסרה כ-4000 קולות שגרמו לכך שלא עברה את אחוז החסימה

צפו בסרטון של גלאון:

הצטרפה לממשלות ממשלות רבין וברק

מרץ כאמור הוקמה ב-1992 ומי שעמדה בראשה אז הייתה שולמית אלוני. לאורך השנים הגיעה המפלגה לכמה הישגים משמעותיים. בבחירות שנערכו ב-1992 בסמוך להקמתה, קיבלה המפלגה 12 מנדטים שהובילו אותה לממשלתו של יצחק רבין. גם בבחירות שנערכו ב-1999 התחזקה המפלגה וצורפה לממשלתו של אהוד ברק, אז מונה גם יושב ראש המפלגה יוסי ביילין לשר החינוך.

גלאון בסרטון לאנשי מרצ

בתוך כך, יושבת ראש מרצ פרסמה היום סרטון לאנשי המפלגה לאחר שלא עברו את אחוז החסימה: "זהו רגע מאד קשה עבורי, ועבור החברים שלי במרצ. תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן, גם אסון אישי לי" פותחת גלאון. היא מוסיפה: "דחפתי לאיחוד עם מרב מיכאלי, ובימים האחרונים התרעתי מספר פעמים בפני ראש הממשלה, יאיר לפיד והתרענו בפני אנשיו שהם משחקים באש, ושאם לא ניזהר, לא רק מרצ, אלא המחנה כולו, ישלם את המחיר".

גלאון מסיימת את הסרטון לעוקביה ואומרת: "הערכים ההומינסטים לא נעלמים בגלל 3800 קולות שבחרו בפתק הלא נכון. הם לא נחסמים בידי שום אחוז חסימה - אנחנו נמשיך להילחם, ובסוף ואנחנו ננצח".