גלאון לא מתייאשת: "זה עוד לא הזמן למסקנות ולסיכומים"

בעקבות מצבה בסקרים, יו"ר מרצ התייחסה לתוצאות וביקשה מתומכיה לסייע במעבר על פרוטוקלים של ועדות הקלפי כדי לוודא שכל קול שניתן למפלגה ייספר: "זאת ההזדמנות האחרונה שלנו לתקן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 19:42 ח בחשון התשפג

גלאון לא מתייאשת: "זה עוד לא הזמן למסקנות ולסיכומים"
צילום: Photo by Flash90

בחירות 2022: כבר הבוקר (ד') על פי הנתונים הנוכחיים, ניתן להגיד בזהירות כי מפלגת מרצ לא עוברת את אחוז החסימה. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה הערב (ד') בפעם הראשונה לתוצאות הבחירות ואמרה כי "זה לא רגע קל עבורי. אני יודעת שגם עבורכם".

יו"ר מרצ ביקשה מתומכיה לסייע במעבר על פרוטוקלים של ועדות הקלפי כדי לוודא שכל קול שניתן למפלגה ייספר. "אבל זה עוד לא הזמן למסקנות ולסיכומים. מרצ נמצאת כרגע פחות מ-0.1% מאחוז החסימה. יש לנו עד יום שלישי לעבור על אלפי פרוטוקולים של ועדת הקלפי כדי שכל קול ייספר. זאת ההזדמנות האחרונה שלנו לתקן", כתבה גלאון.

זהבה גלאון. חוזרת לראשות מרצ

זהבה גלאון. צילום: כיפה

פעיל מרצ תועד מבזה תפילין סמוך לקלפי ועורר סערה

במהלך יום הבחירות פעיל פוליטי של מפלגת מרצ, ניגש לדוכן של חב"ד בנתניה כשהוא לבוש בחולצת המפלגה, וביזה  תפילין בצורה קשה. חוקרי תחנת המשטרה בנתניה פתחו בחקירה עם קבלת הדיווח, ובתום החקירה יועברו ממצאיה לעיון והחלטת התביעות בהתאם.

הפעיל בן ה-61 נחקר בחשד לעבירת פגיעה ברגשי דת. הוא הגיע לדוכן של חב"ד בעיר הממוקם סמוך לקלפי בבית ספר והצמיד תפילין לאיבר מינו. עוד הוא נראה כמי שמניף את התשמיש הקדוש בזלזול רב.

"בינתיים אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש"

במרצ מיהרו להגיב על המקרה. יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת מיכל רוזין, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "שיהיה ברור מעל לכל ספק, אני מגנה את ההתנהגות הנלוזה הזו, המנוגדת לתפישת עולמנו. אנו מתחקרים את האירוע בינתיים אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש, ואף עלה חשד שמדובר במתחזה, עם סיום התחקיר נגיש תלונה כנגדו".

אורי זכי, יושב ראש הנהלת מרצ ויושב ראש מרכז הרצל הגיב לתיעוד. "ראיתי את הסרטון המזעזע של ביזוי תפילין על ידי אדם הלובש חולצת מרצ. מברור שערכתי אף אחד במרצ לא מכיר האיש, כולל מסניף נתניה שם אירעה התקרית". זכי המשיך: "זו בוודאי לא דרכה של מרצ. אחרי עלילת הדם לפני שנה וחצי על 'חוק התפילין' שלא היה ולא נברא, לא אתפלא אם מדובר במתחזה במטרה לעורר שנאה והצבעה", אמר זכי.