בכיר בליכוד חושף: היינו מתואמים עם שקד

חבר הכנסת יואב קיש חשף בראיון לחדשות 12 כי הריצה של יו"ר הבית היהודי הייתה מתאומת עם הליכוד: "היא עשתה את המעשה הנכון" | איילת שקד: "התייעצתי עם יריב לוין על הריצה והוא הבהיר שהיא לא תפגע בגוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 18:12 ח בחשון התשפג

בכיר בליכוד חושף: היינו מתואמים עם שקד
יואב קיש, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הבחירות מאחורינו וכך גם שלל הראיונות שהעניקה שרת הפנים איילת שקד, ראיונות בהם טענה כי מפלגת הבית היהודי בראשותה תעבור את אחוז החסימה ותציל את גוש הימין. על פי נתונים רשמיים של ועדת הבחירות המרכזית לבית היהודי הצביעו 47,555 בוחרים, שהם 1.17% מכלל הקולות. בראיון לעמליה דואק בחדשות 12, חשף חבר הכנסת יואב קיש, כי הריצה של יו"ר הבית היהודי הייתה מתאומת עם הליכוד. "הריצה של שקד עד הסוף הייתה מתואמת עם הליכוד כדי להשאיר מפלגות מתחת לאחוז החסימה", אמר קיש.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

קיש הבהיר כי למרות התיאום בין יו"ר הבית היהודי לליכוד, לא הובטח לה כלום. "אני כן אני יודע שהייתה כוונה שלה לפרוש, והיה שיח עם הליכוד על האירוע הזה. רק אומר בבירור שאין שום קשר לתפקיד, לא היה דיל עם שקד לא תפקיד ולא שום דבר. אני יכול לומר שבהתייעצות הייתה החלטה שהיא ממשיכה עד הסוף, ואני חושב שהיא עשתה את המעשה הנכון. קשה לי לסלוח אחרי כל מה שעברתי, אבל לפחות בסיפא של המעשה היא עשתה את המעשה הנכון".

מהליכוד נמסר: ״לא היה תיאום מול שקד״.

משרת הפנים, איילת שקד נמסר: "בעקבות הפרסומים האחרונים ברצוני להבהיר: ההחלטה לרוץ עד הסוף הייתה שלי בלבד מתוך אמונה שהקול של הבית היהודי הוא קול חשוב שחייב לבוא לידי ביטוי. מתוך אחריות לגוש הימין שוחחתי עם יריב לוין ווידאתי שבמקרה שלא נעבור את אחוז החסימה הריצה לא תפגע בגוש הימין. יריב לוין הבהיר שעמדתם היא שהריצה אינה מזיקה כלל לגוש, אלא להיפך".

גלית דיסטל על בנט ושקד: "יש צדק"

במהלך החגיגות במטה הליכוד שבירושלים, תפסנו את חברת הכנסת גלית דיסטל מהליכוד לשיחה קטנה, במענה לשאלה מה תעשו בשנה הקרובה, "המון דברים, קודם כל שוק כלכלי חופשי ככל הניתן, ביטול רגולציות חופש בתקשורת, לגליזציה שזה מאוד חשוב לי למען צרכני הקנאביס הרפואיים. כל מה שקשור לדרום תל אביב הנגב והמשילות, המון". 

שקד לא עוברת, היא תחסר לך?

קודם כל, בנפול אויבך אל תשמח, יש צדק אמיתי בזה ששקד ובנט התרחקו מהמפה הפוליטית, הם פצעו את הימין קשה, והציבור אמר את דברו. 

נתניהו הבטיח את הסדרת ההתיישבות הצעירה בשבוע הראשון, יקרה?

בעזרת ה' תהיה, נתניהו מחויב להתיישבות הצעירה ואם אכן ננצח תראו פה ממשלת ימין שלא מפחדת למשול ועושה דברים למען כל עם ישראל