בחירות 2022

מתקפה על לפיד בגוש השינוי: "הביא להפסד בעל השלכות קשות"

גורם בכיר במחנה הממלכתי תקף את לפיד על כך שהוא לא דאג לחיבורים בתוך גוש השינוי : "שיחק על חצי מגרש ושתה את מפלגות הגוש ובכך הביא להפסד בעל השלכות קשות לחברה הישראלית, כישלון מהדהד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 16:55 ח בחשון התשפג

מתקפה על לפיד בגוש השינוי: "הביא להפסד בעל השלכות קשות"
לפיד, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עם פרסום תוצאות המדגמים שצפו ניצחון לגוש הימין, נאם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד בפני תומכיו וסיכם את מערכת הבחירות. לפיד עודד את תומכיו וטען כי צריך לחכות לתוצאות האמת. יום אחרי ההפסד, המתקפות נגד התנהלותו של לפיד במערכת הבחירות באות. גורם בכיר במחנה הממלכתי תקף היום (ד') את יו"ר יש עתיד ואמר כי הוא אחראי על הכישלון של גוש השינוי.

"לפיד כשל בניהול הגוש – לפי חישוב הקולות, עם אותן תוצאות יכולנו להביא תוצאה של 61-59 לטובתנו. לפיד ניהל את הקמפיין מגן הוורדים ומהפודיום ולא בשטח. בעוד שגנץ ושאר ראשי המפלגות ירדו לשטח ולהתראיין, הוא היה עסוק בשתיית קולות הגוש. נכון לעכשיו גוש השינוי והמפלגות הערביות, קיבלו יותר קולות מבלוק נתניהו" אמר הגורם הבכיר.

לפיד באירוע של מטה הנשים של יש עתיד

לפיד באירוע של מטה הנשים של יש עתיד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפסד בעל השלכות קשות לחברה הישראלית

עוד הוסיף ואמר כי "לפיד לא דאג לחיבור של המפלגות הערביות, הוא לא דאג לחיבור מרצ והעבודה, הוא לא דאג להסכמי עודפים, והוא לא דאג לקרוא להצבעה למרצ בכדי שתעבור את אחוז החסימה. בעוד שגנץ, סער ואיזנקוט דאגו להתאחד, לקחת מנדטים מגוש הימין, למנוע בזבוז קולות, וניסו לפתור את הסכמי העודפים עד לרגע האחרון האפשרי, לפיד שיחק על חצי מגרש ושתה את מפלגות הגוש ובכך הביא להפסד בעל השלכות קשות לחברה הישראלית. זהו כישלון מהדהד".

גילינו אחריות כלפי השותפות בגוש

כאמור, בנאום לאחר תוצאות המדגמים, לפיד התייחס לכמעט מיליון הישראלים שבחרו ביש עתיד תוך שהוא מתייחס לביקורות על חוסר האחריות כלפי המפלגות הקטנות בגוש: "יש עתיד גדלה וצמחה והתחזקה, תוך שהיא מגלה אחריות ומקפידה לשמור על כל השותפות בגוש. מיליון אזרחים ישראלים צעדו לקלפי ואמרו, אני יכול להיות גם יהודי וגם ישראלי. אני יכול להיות גם לאומי וגם ליברלי. אני יכול להיות חילוני שמחובר לתנ"ך ולמסורת, ואני יכול להיות דתי שיודע מתמטיקה ואנגלית".

עוד הוסיף ואמר כי "את מה שהתחלנו צריך להמשיך. בשנה וחצי האחרונות היתה פה ממשלה של אנשים הגונים, ישרים וטובים, שעבדו קשה ויצרו פה עשיה חסרת תקדים. בבטחון, ביחסי החוץ של ישראל, בהסכמי המורים והמתמחים, ביחס לאנשים עם מוגבלויות, לנכים, לקשישים. במאבק למען זכויות נשים ולמען זכויות הקהילה הגאה".