בחירות 2022

בחירות 2022: כל התרחישים להרכבת הממשלה הבאה

אחרי פרסום המדגמים בערוצי הטלוויזיה מסתמן רוב לגוש הימין. האם זו האופציה היחידה על השולחן? יש עוד אפשרויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/22 22:37 ז בחשון התשפג

בחירות 2022: כל התרחישים להרכבת הממשלה הבאה
בנימין נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיכום תוצאות המדגמים מראה שתי אפשרויות ראליות להקמת קואליציה, זאת ומתוך הנחה שלא יהיו הפתעות בלתי צפויות עם הגעת תוצאות האמת. עם זאת ידוע כי גם כשהתוצאות נראות ברורות, המציאות יכולה להפתיע. נכון לתוצאות המדגמים אלו האפשרויות הקיימות

קואלציה של ימין

גוש הימין - מלא מלא 

האופציה שגוש הימין דיבר עליה כל תקופת הבחירות נראית הכי ראלית. קואלציה של 61-62 מנדטים שבראשם עומד בנימין נתניהו ויחד איתו הציונות הדתית יחד עם עוצמה יהודית, ש"ס והחרדים. 4 מפלגות שיכולות להרכיב קואלציה ולממש את ההבטחות של נתניהו במהלך הבחירות. ימין מלא יחד עם המפלגות ששמרו לו אמונים.
 

גוש ימין מרכז

גם במקרה זה אפשר להניח שבנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה אבל כמו שכבר עשה בעבר, הוא יוותר על הציונות הדתית ובן גביר ויציע לחרדים ולמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ לחבור אליו. אומנם בין גנץ ונתניהו ישנו משבר אמון אבל יתכן כי בשם קואלציה יציבה ולהוציא את הציונות הדתית שכוללת את סמוטריץ, בן גביר ואבי מעוז מהממשלה, יסכימו השנים שוב לשלב ידים. ישנו גם צורך קשה לגשר בין החרדים למתן כהנא במחנה הממלכתי כאשר הראשונים הצהירו שלא יסכימו להיות איתו.
כאמור האופציה הזו קצת פחות ראלית בשל העבר בין הגורמים השונים. 

בן גביר בחוץ

תרחיש שגם עליו דובר הוא קואלציה שתשמור על גוש הימין כמו שהבטיח נתניהו אבל הפעם הוא יציע לגנץ להכנס כדי לדאוג שבן גביר לא יהיה שר בממשלה הבא וגם להרחיב את הקואלציה. האפשרות שסמוטריץ ובן גביר יתפצלו מיד אחרי הבחירות היא אפשרות שדובר עליה. לפי המדגמים לבן גביר יש 6 מנדטים בכנסת. 9 מנדטים של סמוטריץ ונעם יחד עם ה 11 של גנץ יכולו להוביל לממשלה ימנית בלי "קיצונים"

צילום: ללא