בחירות 2022

לאחר תוצאות המדגמים, לפיד נאחז בתקווה: "לא נגמר ולא נסגר"

לאחר פרסום תוצאות המדגמים הצופים ניצחון לגוש הימין, נאם ראש הממשלה לפיד בפני תומכיו וניסה לשמור על תקווה: "אנחנו נחכה בסבלנות לנתונים הסופיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 01:52 ח בחשון התשפג

לאחר תוצאות המדגמים, לפיד נאחז בתקווה: "לא נגמר ולא נסגר"
יאיר לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי פרסום תוצאות המדגמים הצופים ניצחון לגוש הימין, נאם ראש הממשלה יאיר לפיד בפני תומכיו וסיכם את מערכת הבחירות. בנאום ניסה לפיד לעודד את תומכיו וטען כי הדברים עדיין לא נסגרו: "עד שלא תיספר המעטפה האחרונה שום דבר לא נגמר ולא נסגר. אנחנו נחכה בסבלנות לנתונים הסופיים.

גילינו אחריות כלפי השותפות בגוש

לפיד התייחס לכמעט מיליון הישראלים שבחרו ביש עתיד תוך שהוא מתייחס לביקורות על חוסר האחריות כלפי המפלגות הקטנות בגוש: "יש עתיד גדלה וצמחה והתחזקה, תוך שהיא מגלה אחריות ומקפידה לשמור על כל השותפות בגוש. מיליון אזרחים ישראלים צעדו לקלפי ואמרו, אני יכול להיות גם יהודי וגם ישראלי. אני יכול להיות גם לאומי וגם ליברלי. אני יכול להיות חילוני שמחובר לתנ"ך ולמסורת, ואני יכול להיות דתי שיודע מתמטיקה ואנגלית".

ראש הממשלה בעל הכהונה הקצרה ביותר?

לפיד התייחס לממשלה ולכהונתו כראש ממשלה, ייתכן שהכהונה הקצרה ביותר של ראש ממשלה ישראלי: "את מה שהתחלנו צריך להמשיך. בשנה וחצי האחרונות היתה פה ממשלה של אנשים הגונים, ישרים וטובים, שעבדו קשה ויצרו פה עשיה חסרת תקדים. בבטחון, ביחסי החוץ של ישראל, בהסכמי המורים והמתמחים, ביחס לאנשים עם מוגבלויות, לנכים, לקשישים. במאבק למען זכויות נשים ולמען זכויות הקהילה הגאה".

"אין לנו שום כוונות לעצור"

לפיד הייחס גם להמשך ולצעדים העתידיים: "אין לנו שום כוונות לעצור. אין לנו שום כוונות להפסיק. כל אזרח ישראלי, דתי או חילוני, שמאלני או ימני, יהודי או ערבי, סטרייט או להט"ב, צריך לדעת הלילה שאנחנו נמשיך להלחם כדי שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית, ליברלית ומתקדמת. אני רוצה להודות מפה לראשי המטות שלנו, ממטולה ועד אילת. לאלפים רבים של פעילים שעמדו היום בקלפיות כדי לשכנע ולדבר ולהסביר ולהביא עוד קול אחד, עוד פתק אחד שיעשה את השינוי".