בחירות 2022

סמוטריץ' ובן גביר כבשו את גבעת שמואל, איפה ניצחה איילת שקד? | כך הצביעו ביישוב שלכם

ספירת הקלפיות מתקרבת לסיומה ואפשר כבר להתחיל לראות את המגמות ביישובים השונים. הצינות הדתית התחזקה משמעותית בפריפריה. מי ניצח במעוזי הציונות הדתית ואיפה בכל זאת שקד ניצחה, הרשימה בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 12:05 ח בחשון התשפג

סמוטריץ' ובן גביר כבשו את גבעת שמואל, איפה ניצחה איילת שקד? | כך הצביעו ביישוב שלכם
סמוטריץ' ובן גביר, יכולים לייך, צילום: Flash90

הבחירות מאחורינו ספירת הקולות הולכת להסתיים ועל פי כל התחזיות גוש הימין בראשות נתניהו רשם ניצחון מוחץ על גוש השמאל, וככל הנראה ירכיב את הממשלה הבאה. לאחר ספירת מרבית הקולות, אפשר להציץ על התוצאות בישובים השונים ולהבין את מגמות ההצבעה בכל מקום. כמה הצביעו למועמדים ביישובים שלהם, מי ניצח בערים הגדולות ומה התוצאות ביישובי המגזר

הציונות הדתית ובעיקר עוצמה יהודית של בן גביר השקיעו בפריפריה וזה השתלם להם מאוד כאשר ביישובים רבים אחוזי ההצבעה למפלגה קפצה בעשרות אחוזים. בנתיבות למשל אחוזי ההצבעה למפלגה קפצו מ8%  בבחירות 21 ל 16% אחוז, כאשר הקפיצה הגדולה ביותר התרחשה בשדרות שם מפלגת הציונות הדתית זינקה מ-10% הצבעה בבחירות 21 ל-25%  בבחירות הנוכחיות - יותר מפי שניים.

אפרת

הציונות הדתית |

הציונות הדתית | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אמש (ג') ביום הבחירות, ביקרה איילת שקד בקלפי באפרת, שם אמרה לכתבים כי אם בכל הארץ יצביעו כמו באפרת, מצבה יהיה מעולה. האמירה של שקד כך נראה לא עמדה במבחן המציאות כאשר המפלגה שמובילה באפרת היא הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר עם כמעט 50% מהקולות לעומת הבית היהודי של שקד שעומד פחות או יותר על 15%. נתון חביב הוא שמפלגת מרצ קיבלה באפרת 14 קולות.

  1. הציונות הדתית - 48%
  2. הליכוד - 20%
  3. הבית היהודי - 15.5%

גבעת שמואל

שקד וברודני

שקד וברודני צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

גם בעירו של מספר 2 בבית היהודי שגם משמש כראש העיר שלה, מצבה של הבית היהודי לא הרשים בלשון המעטה, ותפקידו של ברודני כראש העיר לא באמת סייעה שם כאשר שם הבית היהודי קיבלו 9% מהקולות, כאשר מפלגות כמו המחנה הממלכתי ויש עתיד מקבלות יותר ממנה. המובילות בעיר הן הליכוד והציונות הדתית שנמצאות בקרב צמוד על המקום הראשון.

  1. הציונות הדתית - 24.7%
  2. הליכוד - 24.5%
  3. יש עתיד - 13.5%
  4. המחנה הממלכתי - 11.7%
  5. הבית היהודי - 9.1%

סמוטריץ' חוגג עם תומכיו את ההישג בבחירות

קריית ארבע

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במעוזו הביתי של איתמר בן גביר, שמרו אמונים לבן העיר והציונות הדתית גרפה שם קרוב ל-70%  מהקולות, כאשר הליכוד זכו במעט יותר מ-20%,  הבית היהודי לעומת זאת פיגרה הרחק מאחור עם 40 קולות בלבד כשאפילו מפלגת ישראל ביתנו של ליברמן עוקפת אותה. מפלגת העבודה קיבלה בקרית ארבע 9 קולות

  1. הציונות הדתית- 68.9%
  2. הליכוד - 20%
  3. ש"ס - 3.1%
  4. ישראל ביתנו - 1.9%

בית גמליאל

ח"כ מתן כהנא

ח"כ מתן כהנא צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ביישובו של חבר הכנסת מתן כהנא, מספר 9 במחנה הממלכתי הרוב בחרו שלא לתמוך בבן היישוב והלכו מלא מלא עם הציונות הדתית והליכוד שגרפו יחד קרוב ל50% מהקולות ביישוב, המחנה הממלכתי בה התמודד כהנא מגיעה רק למקום השלישי ברשימה. יהדות התורה קיבלה בבית גמליאל 12 קולות. 

  1. הציונות הדתית - 34.2%
  2. הליכוד - 25.1%
  3. המחנה הממלכתי - 13.5%
  4. הבית היהודי - 11.7%

נוקדים

מטה מפלגת ישראל ביתנו הערב

מטה מפלגת ישראל ביתנו הערב צילום: Flash90

ביישובו של שר האוצר ליברמן נראה כי שרר האוצר לא זוכה שם לאהדה, והפופולריות של מפלגת ישראל ביתנו ביישוב די בשפל, כאשר הציונות הדתית גרפה כמעט פי 8 מישראל ביתנו והבית היהודי של איילת שקד עקף את המפלגה בלמעלה מ-2%. שתי קולות ביישוב נוקדים הלכו למפלגת הפיראטים.

  1. הציונות הדתית - 48.8%
  2. הליכוד - 23%
  3. הבית היהודי - 8.4%
  4. ישראל ביתנו - 6%

נס הרים

טרופר

טרופר צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

ביישובם של חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, ויועז הנדל שפרש לעת עתה מפוליטיקה, מפלגת המחנה הממלכתי נתנה פייט יפה אך הפסידה את הבכורה ביישוב למפלגת הליכוד, כאשר הציונות הדתית ויש עתיד משלימות את הרשימה. מי שעוד נאבקות זו בזו הן מפלגות העבודה וש"ס שמקבלות 35 ו-27 קולות בהתאמה

  1. הליכוד - 31%
  2. המחנה הממלכתי - 25.7%
  3. הציונות הדתית -15.1%
  4. יש עתיד - 9.5%

במעוזי הציונות הדתית, דומיננטיות של סמוטריץ' ובן גביר איפה ניצחה איילת שקד?

כפר עציון

איילת שקד

איילת שקד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכפר עציון בניגוד לרוב המוחלט של אזורים עם מצביעים בעלי גוון דתי לאומיים,  הבית היהודי של איילת שקד רשמה ניצחון עם כמעט 32% מהקולות, שניה אחריה נמצאת הציונות הדתית עם 28.5% והליכוד סוגר את השלישיה עם- 21%. אביר קארה ויהדות התורה מקבלים 2 קולות כל אחת.

  1. הבית היהודי -32%
  2. הציונות הדתית - 28.5%
  3. הליכוד - 21%
  4. המחנה הממלכתי - 10%

קדומים

סמוטריץ

סמוטריץ' וילדיו בקלפי בקדומים צילום: הציונות הדתית

ביישוב קדומים בו מתגורר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נרשמה נאמנות אדירה ליושב ראש מפלגת הציונות הדתית, שם גרפה המפלגה בראשותו 72.67%, כאשר אחריו הליכוד עם 16.21% ובמקום השלישי הבית היהודי שגרפה כ -5% מהקולות 

בירושלים הימין ניצח בגדול, בתל אביב ניצחון סוחף ללפיד

ירושלים

גולדקנופף בראיון

גולדקנופף בראיון צילום: חדשות 12

יאיר לפיד צילום: Gideon Markowicz/Flash90

ירושלים באופן מסורתי הולכת עם החרדים והימין. וגם בבחירות הנוכחיות לא השתנה יותר מדי בנתוני ההצבעה בעיר. כאשר במקום הראשון נמצאת יהדות התורה עם כמעט כרבע מהקולות הירושלמים כשאחריה הליכוד עם חמישית מקולות הבוחרים. המקום השלישי בבירה בידי מפלגת ש"ס, הציונות הדתית הגיעה למקום הרביעי בעיר הבירה. המפלגות הערביות מקבלות כמעט 2 אחוז מהקולות.

יהדות התורה - 23.7%
הליכוד - 19.1%
ש"ס - 18.3%
הציונות הדתית - 14.1%
יש עתיד 7.4%
המחנה הממלכתי - 5.2%
 

תל אביב

יאיר לפיד

יאיר לפיד צילום: Gideon Markowicz/Flash90

תל אביב התגלתה כמעוז משמעותי של לפיד כאשר המפלגה בראשותו הביאה ניצחון מוחץ בעיר עם מעל ל- 30%  מהקולות, הליכוד עם קרוב לחצי מהמצביעים של יש עתיד ניצב במקום השני בעיר העברית הראשונה, המחנה הממלכתי ומרצ שלא עוברת את אחוז החסימה, חולקות יחד את מקום השלישי וכ-11% מהבוחרים, אחריהן מפלגת הציונות הדתית שגרפה כ - 5% מהקולות.

יש עתיד - 32.8% 
הליכוד - 16.9%  
המחנה ממלכתי - 11.01%
מרצ - 10.97%
העבודה - 9.3%
הציונות הדתית - 4.47%