שקד: "אם אפרת היתה כל הארץ כנראה היינו על 100 מנדטים"

שרת הפנים הצביעה בקלפי בתל אביב, ולאחר מכן יצאה לאפרת ולירושלים, שם אמרה: "זה מאוד מרגש, יש התעוררות גדולה, מלא נשים שמצביעות. נשים שהצביעו עבודה ומרצ" | על אחוזי ההצבעה הגבוהים: "בעיה למפלגות קטנות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/11/22 14:53 ז בחשון התשפג

שקד: "אם אפרת היתה כל הארץ כנראה היינו על 100 מנדטים"
שקד בירושלים, צילום: ללא

יו״ר הבית היהודי ושרת הפנים, איילת שקד, הצביעה הבוקר (ג') בקלפי הסמוכה לביתה בתל אביב. בהמשך היום הגיעה שקד למועצה המקומית אפרת ולעיר ירושלים.

"זה מאוד מרגש, יש התעוררות גדולה"

שקד סיפרה על תחושותיה: "באפרת היה מטורף, רק ב'. אם אפרת היתה כל הארץ כנראה היינו על 100 מנדטים. זה מאוד מרגש, יש התעוררות גדולה, מלא נשים שמצביעות. נשים שהצביעו עבודה ומרצ, נשים מצביעות כדי לחזק. בואו נחכה לסוף היום". 

על אחוזי ההצבעה הגבוהים היא אמרה: "נכון, אחוזי הצבעה גבוהים זאת בעיה למפלגות קטנות אבל אין מה לעשות, צריך להצביע ולהשפיע".

מוקדם יותר התייחסה שקד למצב הימין לקראת סגירת הקלפיות הערב: "משיחות שלי אתמול עם סוקרים אין לגוש הימין 61 אלא 60. רק הצבעה לבית היהודי תביא לממשלת ימין", אמרה. 


"הבחירות הן על הובלת רעיונות של יהדות מקרבת"

נתוני הסקרים האחרונים שפורסמו ביום שישי האחרון, מלמדים כי על אף המאצים הרבים שהשקיעו בבית היהודי, המפלגה לא עתידה לעבור את אחוז החסימה. מועמד המפלגה אמיתי פורת הצביע הבוקר בקלפי בכפר עציון, והתפנה לראיון קצר עם חדשות כיפה.

"הבחירות האלה הן על הרבה דברים. בעיקר על היכולת שלנו כעם להצליח להקים ממשלה יציבה בישראל, כשהשלד המרכזי שלה הוא המחנה הלאומי. הבחירות הן על ההובלה של רעיונות של יהדות מקרבת שמחברת בין כל חלקי העם, של אמונה בעם ישראל, בארץ ישראל ובתורת ישראל. לחבר כמה שאפשר את העם לברית משותפת".