נתוני הטרור נחשפים: שיא פיגועים ונרצחים מאז 2015

גל הטרור שובר שיאים של כמה שנים. מספר הנרצחים השנה מפיגועי טרור עומד על 25 מתוך 2,204 פיגועי טרור שבוצעו השנה. שב"כ סיכל השנה יותר מ-380 פיגועים. מועצת יש"ע על המחאות מנגד גנץ: "זו לא הפוליטיקה, זו הסטטיסטיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/22 09:47 ו בחשון התשפג

נתוני הטרור נחשפים: שיא פיגועים ונרצחים מאז 2015
נתוני הטרור, שיאים נשברים, צילום: Jamal Awad/Flash90

נתוני הטרור שוברים שיאים: רק אתמול קיבלנו תזכורת למצב הקשה ולהתגברות הטרור עם שני פיגועים בהם גם נרצח אזרח ישראלי, רונן חנניה הי"ד בפיגוע הירי בקריית ארבע ועוד פיגוע דריסה בצומת נבי סמואל. היום (ב') מתפרסם ב'ידיעות אחרונות' כי השנה חלה עליה בפיגועי טרור, שיא באירועי טרור ונרצחים מפעולות טרור מאז 2015. 

25 נרצחים ב-2,204 פיגועים 

על פי הנתונים, למרות שצה"ל והשב"כ מנעו השנה יותר מ-380 פיגועים חלה עליה ותקריות הטרור השנה עומדות על 2,204 תקריות ובתוכם לצערנו, נרצחו 25 אזרחים ישראלים, זאת עוד לפני שהשנה הסתיימה. לשם השוואה בשנת 2015, שנת השיא הקודמת בפיגועים, המספר עמד על 29 נרצחים ב-2,558 פיגועים, וזה בשנה בה היה את אינתיפאדת הסכינים.

מבצע

מבצע 'שובר גלים' צילום: דובר צה"ל

גם בשנה שעברה, על אך שצה"ל יצא למבצע 'שומר החומות' נחצב רף 20 ההרוגים מפיגועי טרור כשבהמלך שנת 2021 בוצעו 2,135 פיגועי טרור. גל הטרור השנה התחיל עם הפיגועים בבאר שבע, בני ברק ואלעד אך מאז מאז המצב החריף וג'נין ושכם הפכו לזירת התגוששות בין כיני המחבלים וצה"ל.

תגובת צה"ל ומבצע 'שובר גלים'

כזכור, מאז שהתחיל גל הפיגועים הרצחני צה"ל נמצא במבצע נרחב, מבצע 'שומר החומות' כשמידי לילה לוחמי צה"ל עוצרים מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, כשהלילה נעצרו 8 מבוקשים. כזכור אחד הארגונים שחוללו את גל הטרו היה ארגון 'גוב האריות' שצה"ל פגע בו אנושות ובסופו של דבר פעילי הארגון הסגירו עצמם לידי הרשות הפלשתינית מחשש שצה"ל יפגע בהם.

יושב ראש מועצת יש"ע מגיב: "הטרור הערבי משתולל ויהודים נרצחים"

שלמה נאמן, יושב ראש מועצת יש"ע הגיב: "שר הביטחון גנץ האשים אותנו שהמחאות נגד מדיניותו זו פוליטיקה, אבל זו לא הפוליטיקה, זו הסטטיסטיקה. אנחנו רואים את האלימות הערבית ביום-יום: בירי בכבישים, בבקת"בים ובזריקות האבנים. בזמן שבשמאל עסוקים בקמפיין שקרי של "אלימות המתנחלים״, הטרור הערבי משתולל ויהודים נרצחים ונפצעים. הנתונים מוכיחים ומצדיקים את מחאתנו על אובדן ההרתעה. בשנה וחצי האחרונות שר הביטחון גנץ הוביל מדיניות רופסת שחיזקה את הרשות הפלסטינית וייבשה את ההתיישבות".