השוטר והאזרח חתרו למגע: הפיגוע בבקעת הירדן - שלב אחרי שלב

סמוך לשעה 14:20, הגיע מחבל ערבי כשהוא נוהג ברכב מסוג סיטרואן סמוך לנבי מוסא. בהמשך, שוטר ואזרח נטרלו את המחבל במהירות | המפכ"ל לשוטר: "מנעת היום פיגוע הרבה יותר גדול"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/10/22 20:24 ה בחשון התשפג

השוטר והאזרח חתרו למגע: הפיגוע בבקעת הירדן - שלב אחרי שלב
הפיגוע היום בצומת אלמוג, צילום: Jamal Awad/Flash90

סיכום הפיגוע בבקעת הירדן. היום (א') בסמוך לשעה 14:20, הגיע מחבל ערבי כשהוא נוהג ברכב מסוג סיטרואן סמוך לנבי מוסא. מתחקור ראשוני עולה כי בשלב מסוים פתח המחבל בנסיעה מהירה לעבר קבוצת חיילים אשר עמדה על מדרכה סמוך לצומת ופגע במספר חיילים שעמדו במקום.

משם המשיך המחבל בנסיעה לעבר צומת אלמוג ובהגיעו לצומת פתח בנסיעה מהירה לעבר תחנת האוטובוס כשהוא פוגע עם רכבו בעוצמה בתחנה ופוגע בחיילת נוספת שעמדה בתחנה. מאוחר יותר בבית החולים הדסה הר הצופים, הרופאים קבעו את מותו של המחבל בן ה-49 ששוחרר בעבר מהכלא.

התיעוד:

הפיגוע היום בצומת אלמוג

זירת הפיגוע | צילום: Jamal Awad/Flash90

כוחות הביטחון הרבים בזירה |

כוחות הביטחון הרבים בזירה | צילום: Jamal Awad/Flash90

שוטר סיור רס"מ יעקב בכר שעבר במקום הבחין במתרחש, ביצע פנית פרסה מהירה והגיע לזירה. השוטר חתר למגע יחד עם אזרח נוסף והשניים נטרלו את המחבל במהירות. 

למקום הגיעו כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד תחנת מעלה אדומים סגן ניצב יפתח אורי אשר סגרו את הזירה והחלו באיסוף ממצאים. מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי ומפקד מרחב יהודה ניצב משנה יוסי גולן, הגיעו גם הם לזירה ושיבחו את תפקוד השוטר והאזרח שנטרלו את המחבל. בדבריו ציין מפקד המחוז כי: "השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדויק ותפקודו המקצועי - הובילו לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיו בסביבתו".

דבריו מפקד המחוז:

"זו התגובה שאנחנו מצפים מכל שוטר"

"מנעת היום פיגוע הרבה יותר גדול", כך אמר הערב מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי לרס"מ קובי בכר שניטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה.

המפכ"ל שיבח את השוטר על תושייתו ומהירות התגובה שלו: "אין ספק קובי שמנעת היום פיגוע הרבה יותר גדול עם חתירה למגע, זיהוי האירוע וסגירת המעגל עם נטרול המחבל. יישר כח על הפעולה המהירה שלך בשטח, זו התגובה שאנחנו מצפים מכל שוטר".

רס"מ בכר סיפר למפכ״ל: "תוך כדי נסיעה ראיתי רכב נכנס בעוצמה בתחנת אוטובוס. הבנתי שיש פה אירוע. הסתובבתי מיד לאחור וראיתי את המחבל מתעסק עם תיק. בודדתי זירה ויחד עם אזרח שהיה איתי ניטרלנו אותו", סיפר.

מדוברות המשטרה נמסר כי המפכ"ל ביקש למסור החלמה לפצועי הפיגוע וציין כי "שוטרי משטרת ישראל פרוסים ברחבי הארץ ופעם אחר פעם מסכלים פיגועים ומנטרלים מחבלים תוך כדי התרחשות הפיגוע. משטרת ישראל יחד עם יתר כוחות הביטחון עושים כל מאמץ כדי לעצור את כוונת גורמי הטרור לבצע עוד פיגועים כדוגמת שני הפיגועים האחרונים".

צילום: Jamal Awad/Flash90