הרבש"ץ דורס והחייל יורה: תיעוד חיסול המחבל

לאחר הפיגוע הקשה בו נרצח אזרח ישראלי אמש בחברון, תיעוד מהזירה מראה את הירי ואת התגובה המהירה של הרבש"ץ וחייל בחופשה שהיה במקום. | הפצוע מהפיגוע עבר 2 ניתוחים ולא נשקפת סכנה לחייו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 07:27 ה בחשון התשפג

הרבש"ץ דורס והחייל יורה: תיעוד חיסול המחבל
הפצוע מובל לבית החולים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תיעוד חיסול המחבל: תיעוד מזירת הפיגוע אמש (ז') בחברון בו נרצח אזרח ישראלי ועוד שלושה נפצעו מראה את השניות שלאחר הירי הקטלני. בתיעוד נראה המחבל, לובש מעיל ארוך ומחזיק בנשק ויורה. שניות ספורות לאחר הירי מגיח רכבו של רבש"ץ היישוב ודורס את המחבל, קצין בחופשה ששהה בסמוך הגיע גם הוא תוך שניות ומוודא את מותו של המחבל. מהירות התגובה של השניים הצילה חיים והמשך הירי של המחבל.

לאחר תחקור פיגוע הירי בחברון, המחבל שביצע את הפיגוע נוטרל על ידי איש ביטחון אזרחי וקצין צה"ל, סגן-משנה ב', מ"מ בחטיבת גולני. הקצין, שהיה בחופשה בביתו, קפץ לזירת הפיגוע לאחר ששמע יריות באזור ויחד עם אנשי הביטחון פעל לנטרול המחבל. "ישבתי בבייתי ולפתע שמעתי יריות מבחוץ" אומר הקצין וממשיך: "הצטרפתי לקב"ט ונסענו יחד לכיוון האירוע, הקב"ט נפגע והשבתי באש, הגיע רבש"ץ הישוב ודרס את המחבל".

צפו ברגע חיסול המחבל:

ראש מועצת קרייית ארבע תוקף את שר הביטחון גנץ

בתוך כך ראש המועצה, אליהו ליבמן,  תקף את שר הביטחון על ההחלטה לפתוח את המחסום לפני כחמישה חודשים: "ספגנו הערב פיגוע קשה מאוד. לפני 5 חודשים החליט שר הבטחון לפתוח את חסם אשמורת שהיה סגור 20 שנים לתנועת רכבים פלשתינים, הזהרנו בזמן אמת שפתיחתו עלולה להוביל לפיגועים, ולצערנו החשש הזה התממש".

אליהו ליבמן

אליהו ליבמן. ראש המועצה צילום: הלל מאיר

דבריו של ראש המועצה:

הפצוע עבר ניתוחים, לא נשקפת סכנה לחייו

בית החולים שערי צדק פרסם הבוקר את מצבו של הפצוע הקשה מהפיגוע, מתנדב 'הצלה ללא גבולות' עופר אוחנה. בית החולים הודיע כי אוחנה עבר במהלך הלילה שני ניתוחים קריטיים וכי מצבו כרגע יציב. בהודעה נכתב: "פצוע הפיגוע בחברון עבר במהלך הלילה בהצלחה 2 ניתוחים והוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ".

בשערי צדק הוסיפו: "מצבו של הפצוע, קשה אך יציב ולא נשקפת סכנה לחייו". בתיעוד שפורסם מיום שישי, נראה הפצוע בפיגוע, עופר אוחנה המתנדב 'הצלה ללא גבולות' מגיש טיפול רפואי בחיילים שרכבם התהפך לפני כניסת השבת.

עופר אוחנה מגיש טיפול רפואי יום לפני הפיגוע: