קמפיין של נעם מזהיר מפני מורים ערבים שמשולבים בבתי ספר יהודים

מודעה של מפלגת נעם המשולבת ברשימת הציונות הדתית לכנסת מתריעה מפני מחיקתה של הזהות היהודית במדינה, ואחת הסיבות לכך היא מורים ערבים בבתי ספר יהודים. חברי הכנסת משמאל זעמו: "מצליחים כל פעם לכבוש שיאים חדשים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/10/22 14:30 ג בחשון התשפג

קמפיין של נעם מזהיר מפני מורים ערבים שמשולבים בבתי ספר יהודים
אבי מעוז בוועידת נעם, צילום: נחשון פיליפסון

ימים בודדים נותרו עד לבחירות הכלליות לכנסת ה-25, ובכך יגיע לסיומו הקמפיין הפוליטי של כל אחת מהמפלגות שהתחרו על קולותיהם של הבוחרים. במסגרת קמפיין הבחירות של מפלגת נעם, שנציגה בכנסת אבי מעוז שובץ במקום ה-11 ברשימת הציונות הדתית, פורסמה ידיעה בעיתונים המתריעה מפני החלפתה של הזהות היהודית במדינה. 

לצד ידיעות על רפורמת הכשרות שנכנסה לתוקף, פורסמה גם שורה המתריעה מפני מורים ערבים בבתי ספר יהודים, כאשר רק השנה, כך נכתב במודעה, שולבו אלף מורים ערבים בבתי ספר יהודים. עוד ידיעה בתחום החינוך טענה כי "קרוב ל-500 בוגרים של קרן מנדל שובצו בתפקידי מפתח במשרד החינוך (מדובר בקרן שמאל מארה"ב, שראשיה מהתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית"). 

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ התייחס לפרסום בכיפה וכתב כי מפלגת נעם מצליחה כל פעם לכבוש שיאים חדשים, "עכשיו העסקת מורים ערבים זה איום על הזהות היהודית. אלה האנשים שנתניהו ובן גביר מנסים להכניס לממשלה". חבר הכנסת יוראי להב הרצנו שיתף גם הוא את הפרסום בכיפה וכתב: "בכל פעם שאני חושב שזה לא יכול להיות גזעני יותר… זה גזעני יותר. מבחיל. רק יש עתיד גדולה וחזקה תבלום אותם".