מעוז תוקף, סמוטריץ' מפוייס: בציונות הדתית מגיבים להכרה בגיור הפרטי

אחרי שבית המשפט הכיר במסגרת הגיור הפרטית של גיור כהלכה, במפלגת הציונות הדתית מגיבים. אבי מעוז ומפלגת נעם תוקפים את ההחלטה בעוד סמוטריץ דווקא נשמע מפוייס: "את המחלוקת הזו ננהל בכבוד, באהבה ולשם שמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/22 00:52 ה בתשרי התשפג

מעוז תוקף, סמוטריץ' מפוייס: בציונות הדתית מגיבים להכרה בגיור הפרטי
סמוטריץ', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במפלגת הציונות הדתית מגיבים על פסיקת בית המשפט בעניין הגיור.  היום (ה') הכירה השופטת תמר בר אשר בגיור פרטי ליברלי של "גיור כהלכה" לצורך חוק השבות. על אף שהפסיקה אינה תקדימית שכן כבר ב-2016 בג״ץ הכיר בגיור אורתודוכסי פרטי חרדי לצרכי חוק השבות וגם הכיר בעבר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי, תקפו במפלגת נעם את ההחלטה.

אבי מעוז: "הפרוגרסיביים ממשיכים לדהור"

אבי מעוז הגיב ותקף את ההחלטה תוך שהוא תוקף גם את עמותת גיור כהלכה וגם את בית המשפט. בפוסט בטוויטר כתב: "הפרוגרסיבים הרגרסיביים ממשיכים לדהור. כך עובדת השיטה: עמותות מלמטה ושופטים מלמעלה שבמשותף מכרסמים עוד ועוד בזהותה היהודית של המדינה ודוהרים אל עבר מדינת כל אזרחיה. 'גיור' רפורמי קרוב מתמיד". בהמשך הוא אף פירט את תוכניות מפלגתו בנושא במידה שישבו בקואליציה: "בקרוב נוביל את תהליכי התיקון והחקיקה הנדרשים, מתוך הקואליציה בראשות נתניהו".

סמוטריץ': "יש לנו כבוד והערכה לתלמידי חכמים"

בניגוד למעוז, יושב ראש המפלגה בצלאל סמוטריץ' הגיב על ההחלטה בפייסנות אך עדיין עמד על התנגדותו להחלטה: "כאנשים יראי שמים יש לנו כבוד גדול והערכה לתלמידי חכמים מכל בית מדרש, ודאי כשמדובר בגדולים ובמורי דרך. הכבוד הזה נשמר גם כשיש מחלוקות עקרוניות ועיקשות בין גישות שונות, וכך בעזרת השם יהיה".

סמוטריץ' הוסיף: "לגופו של עניין הגיור, אני מאמין שכדי למנוע פרצות במדינת ישראל צריך להיות מוכר רק גיור ממלכתי ותחת פסיקה הלכתית אחידה של הרבנות הראשית לישראל. אבל גם את המחלוקת הזו ננהל בכבוד, באהבה ולשם שמים".