הרב הראשי של מוסקבה ליהודי רוסיה: "עזבו את המדינה, מדיניות הממשל אנטישמית"

אחרי ההתבטאות החריפה נגד חסידות חב"ד, קורא נשיא ועידת רבני אירופה ליהודי רוסיה לעזוב ולעלות לישראל "חזרת האנטישמיות למדיניות הממשל הרוסי. תקיפה של ממשלת רוסיה נגד חב"ד, והסוכנות היהודית הם מעשים אנטישמיים נגד כולנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 11:49 ב בחשון התשפג

הרב הראשי של מוסקבה ליהודי רוסיה: "עזבו את המדינה, מדיניות הממשל אנטישמית"
הרב פנחס גולדשמידט , צילום: אלי אטקין

על רקע המתיחות בין ישראל לרוסיה סביב המלחמה באוקראינה, נשיא ועידת רבני אירופה שהוגלה ממוסקבה הרב פנחס גולדשמיט קורא ליהודי רוסיה לעזוב את המדינה ולעלות לארץ ישראל, דבריו באים לאחר אמירתו האנטישמית של עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, אלכסיי פבלוב, שבו אמר כי "חב"ד היא כת בניאו פגנית",  נשיא ועידת רבני אירופה יצא בגינוי רשמי נגד דבריו של בכיר הממשל הרוסי וקרא ליהודים שעוד נשארו ברוסיה, לעזוב את המדינה.

הרב שסירב לתמוך המלחמה באוקראינה נאלץ לעזוב את המדינה

כזכור, עם פרוץ המשבר באוקראינה מצאה עצמה הקהילה היהודית ברוסיה, על כל גווניה, באתגר גדול. הרב פנחס גולדשמידט, ששימש כרב הראשי של מוסקבה במשך 30 שנה, סירב לתמוך במלחמה הרוסית בחזית האוקראינית ובעקבות כך נאלץ לעזוב את רוסיה. במקביל לעזיבתו הקים את קרן הסיוע לפליטים היהודים מאוקראינה הפרוסה בפולין, רומניה, מולדובה הונגריה ועוד מספר ריכוזים נוספים ברחבי יבשת אירופה. הקרן מספקת קורת גג, מזון וסיוע לכלל פליטים המגיעים אל הגבול.

הרבנים חוששים הביע את עמדתם

בשל הרגישות הרבה היו רבנים ברוסיה שבחרו לבטא את עמדתם בזהירות, ככל הנראה כדי להימנע מפגיעה ביחס כלפיהם מצד השלטון.

נשיא ועידת רבני אירופה והרב הגולה ממוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט : "המסמך שהוציא פקיד הממשלה הבכיר מרוסיה, שבו הוא תוקף את פעילות חב"ד, משמשת ככלי בתעמולת המלחמה של המדינה ומסמלת את החזרת האנטישמיות למדיניות הממשל הרוסי. תקיפה של ממשלת רוסיה נגד חב"ד, המצטרפות להתקפות נגד הסוכנות היהודית לישראל, הם מעשים אנטישמיים נגד כולנו. אנו חוזרים על קריאתנו לכל אחינו ואחיותינו שעדיין נותרו ברוסיה ויכולים לעזוב את הארץ, לעשות זאת".