על רקע המתיחות עם רוסיה, בכיר רוסי טוען: "חב"ד זו כת"

המתיחות מול רוסיה נמשכת כשבכיר במערכת הביטחון הרוסית כתב על החסידות המפורסמת כי פעילותה היא 'כת'. | באוקראינה זועמים על ישראל: "הגיע הזמן שישראל תחליט באיזה צד היא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/22 08:27 א בחשון התשפג

על רקע המתיחות עם רוסיה, בכיר רוסי טוען: "חב"ד זו כת"
ולדימיר פוטין, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

עוד תקרית עם רוסיה? היחסים עם רוסיה ידעו ימים יפים יותר, אבל על רקע המלחמה באוקראינה, ודאי לאחר שלפיד נכנס ללשכת ראש הממשלה והגינוי הישראלי של התוקפנות הרוסית, היחסים נמצאים בשפל של שנים רבות, אבל נראה שהרוסים לא עוצרים פה.

מסמך רוסי: חסידות חב"ד - כת

בחודשים האחרונים מתנהלת ברוסיה מערכה משפטית נגד המשך פעילותה של הסוכנות היהודית במדינה, מה שגרם שמאמצים רבים בישראל להפשיר את הקרח עם רוסיה ולגרום להמשך פעילותה של הסוכנות. היום (ד') כך פורסם ב-'כאן' חדשות, עוד החמרה ביחסים עם רוסיה הפעם סביב מסמך רוסי רשמי המכנה את חסידות חב"ד במדינה - כת.

משמאל, רבה של רוסיה, ברל לזר

משמאל, רבה של רוסיה, ברל לזר צילום: Kobi Gideon/GPO

המסמך שנכתב על ידי עוזרו של ראש המלל הרוסי, גנרל בדימוס בצבא הרוסי, מחבר מסמך הנוגע לכתות ברחבי רוסיה. בין היתר כותב הבכיר הרוסי ישירות על חסידות חב"ד ומכנה אותם 'כת' ומוסיף על החסידות, כי חב"ד הם לא פחות מכת שדוגרלת בעליונות על פני גזעים אחרים.

ההוכחות שהרצוג יציג לאמריקאים

נשיא המדינה יציג לאמריקאים הוכחות של כט"במים איראנים שהיו בשימוש רוסיה במלחמה באוקראינה. הרצוג יציג את תמונות לגורמים המדיניים עמם יפגש, בהם ניתן לראות כטב"מי נפץ מסוג "שאהד-136" שהוכנו לשיגור במסגרת תרגיל שהתקיים באיראן בדצמבר 2021. בתמונה נוספת ניתן לראות את אותו דגם כטב"ם כפי שנפל במסגרת הלחימה באוקראינה.

"עלילת דם מודרנית"

בקרב אנשי חב"ד ברוסיה שורר כעס רב על האמירה של הבכיר הרוסי ואך מכנים אותה "עלילת דם מודרנית". נזכיר כי רבה של רוסיה, הרב ברל לזר נחשב בעבר למקורב של פוטין והשניים נצפו בספר מקרים קרובים מתמיד. נותר רק לראות האם ההחלטה הרוסית תקבל תוקף, ואיך יגיב לכך נשיא רוסיה, פוטין.

זלנסקי

זלנסקי. באוקראינה תוקפים את ישראל צילום: shutterstock

יושב ראש הכנסת הבריז מהכנס, באוקראינה זועמים

גם באוקראינה, זעם רב על ישראל כך מפרסם העיתונאי עמיחי שטיין. הביקורת האוקראינית על ישראל סביב סירובה של ממשלת ישראל להעביר משלוחי נשק לאוקראינה ידועה כבר זמן רב. אבל הפעם האוקראינים זועמים על כך שישראל לא שלחה נציג לכנס בקרואטיה שעסק בכיבוס הרוסי של חצי האי קרים. יושב ראש הכנסת, מיקי לוי שהוזמן לכנס, לא הגיע אליו בסופו של דבר כשהוא מסביר את ההחלטה לא להגיע, בגלל אילוצי לו"ז של מערכת הבחירות.