מפיק חתונות במגזר הדתי הורשע בהונאה וקבלת דבר במרמה

אליאב מזרחי מנכ"ל עמותת 'משמחים' שארגנה חתונות במגזר הדתי לאומי, הורשע היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והוצאת צ'קים ללא כיסוי, לטענתו הדברים נעשו בתום לב

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 11:24 ב בחשון התשפג

מפיק חתונות במגזר הדתי הורשע בהונאה וקבלת דבר במרמה
צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אליאב מזרחי, מנכ"ל עמותת "משמחים", זאת לאחר שהונה במיליוני שקלים זוגות, ספקים ואולמות אירועים, מזרחי כך על פי כתב האישום, הקים עמותה שמטרתה להוזיל את עלויות החתונה על ידי ניצול היתרון בכוח צרכני גדול. מזרחי  פנה לזוגות צעירים רבים לקראת חתונה על מנת לעשות דרכם קנייה מרוכזת של שירותים לחתונה  - אולמות, קייטרינג וספקים שונים ולקבל עבורם מחיר טוב יותר.

ביקש צ'קים עבור האירוע ושילם איתם חובות אחרים 

עם הזמן, עמותת 'משמחים' נקלעה לגרעון בשל השקעה שעשה מזרחי, כאשר על אף הגרעון המשיך מזרחי להתקשר עם לקוחות וספקים, עד שלא היה מסוגל לשלם על העסקאות או לקיים כלל את האירוע. 

בכל משך הזמן, כאשר העמותה בגירעון ויכולותיו לעמוד בהתחייבויות הוטלה בספק, המשיך מזרחי להיפגש עם לקוחותיו מהם דרש כפסים שונים, כאשר בין היתר ביקש מהם צ'קים ללא מוטב על מנת שישישם עליהם חותמת של העמותה, אך אותם צ'קים הועברו לצ'יינג'ים שונים ולנושים שונים שהיו למזרחי, ולא למטרתם המקורית  - כיסוי ההזמנות שהוזמנו. כאשר פעמים רבות נתן מזרחי צ'קים ללא כיסוי לבעלי חוב על מנת שירדו ממנו. 

היקף ההונאה  - 4 מיליון שקל

על פי כתב האישום גרף הנאשם בהונאה זו כ 4 מיליון שקלים מלקוחות וספקים. כאשר לטענת הנאשם הכל נעשה בתום לב. פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עוה"ד עמיחי מרקס ומיטל בוכמן שינדל, ביקשה לדחות את גרסתו וטענה כי גרסאותיהם של הלקוחות והספקים הרבים מבססים בבירור את המעשים שביצע הנאשם. בית המשפט הרשיע את הנאשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והוצאת צ'קים ללא כיסוי (עבירות רבות) וקבע כי "הנאשם גם ידע בפועל, שעליו להסתיר זאת מלקוחותיו, ולא בחל בשקרים כדי להניא אותם להתקשר עמו".

להכרעת הדין המלאה של אליאב מזרחי


להורדת הקובץ

כתב האישום נגד מזרחי הוגש ב 2016, כאשר עמותת 'משמחים' שפעלה באופן מאורגן, החל משנת 2000, על מנת להוזיל את מחירי החתונות במגזר הדתי, פשטה את הרגל לפני כשלוש שנים. ”משמחים“ הפיקה אלפי אירועים בשנים האחרונות, אך בשנת 2011 היא נקלעה לגרעונות. 

קריסת ”משמחים“ דווחה לראשונה בפורום "לקראת חתונה" ב'כיפה'. בהודעה שנכתבה בפורום נאמר: ”רציתי להזהיר ולהודיע שארגון 'משמחים' ואליאב מזרחי העומד בראשו פשטו את הרגל היום בבוקר... מומלץ לכל מי שעובד איתם לבטל צ'קים או תשלומים ולדאוג לגיבוי"