כתב אישום נגד מנכ"ל עמותת 'משמחים' לשעבר

מנכ"ל משמחים לשעבר, אליאב מזרחי, חשוד שגבה כ- 4 מיליון ש"ח מבעלי אולמות, ספקים וזוגות ערב חתונתם למרות שידע שהאירועים לא יצאו אל הפועל

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/10/16 16:27 כה בתשרי התשעז

כתב אישום נגד מנכ"ל עמותת 'משמחים' לשעבר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

כתב אישום הוגש השבוע נגד אליאב מזרחי, מנכ"ל עמותת 'משמחים' לשעבר, בחשד להונאת ספקים וזוגות לפני חתונה בגובה של כ- 4 מיליון שקלים.

עמותת 'משמחים' שפעלה באופן מאורגן, החל משנת 2000, על מנת להוזיל את מחירי החתונות במגזר הדתי, פשטה את הרגל לפני כשלוש שנים. ”משמחים“ הפיקה אלפי אירועים בשנים האחרונות, אך בשנת 2011 היא נקלעה לגרעונות. בכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, מתואר כיצד מזרחי שיקר והונה עשרות משפחות וספקים בהיקף של כ- 4 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, לאחר שחשבון הבנק של העמותה נחסם, פתח מזרחי חשבון נוסף ובמשך תקופה ארוכה נפגש עם זוגות שעמדו להינשא ובני משפחותיהם וגבה כספים, למרות שידע שלא יוכל להוציא את האירועים לפועל. מזרחי הצליח להוציא מהספקים במרמה כ-2 מיליון שקל נוספים. בנוסף לכך, הוא גבה למעלה מ-2 מיליון שקלים מעשרות זוגות, שנותרו בלי כספם ונאלצו לשלם על החתונה תשלום כפול. באחד המקרים, זוג שתכנן להתחתן באולם בנייני האומה בירושלים גילה רק בבוקר החתונה שהאולם סגור מכיוון שמזרחי לא העביר את הכספים. שעות ספורות לפני החופה הם נאלצו לשלם מכיסם עשרות אלפי שקלים, לבעלי האולם ולמערך ההסעדה, על מנת שהאירוע לא יבוטל ויתקיים כסדרו, זאת כאמור בנוסף לכספים ששילמו ל'משמחים'.

קריסת ”משמחים“ דווחה לראשונה בפורום "לקראת חתונה" ב'כיפה'. בהודעה שנכתבה בפורום נאמר: ”רציתי להזהיר ולהודיע שארגון 'משמחים' ואליאב מזרחי העומד בראשו פשטו את הרגל היום בבוקר... מומלץ לכל מי שעובד איתם לבטל צ'קים או תשלומים ולדאוג לגיבוי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן