נרמול היחסים עם טורקיה: גנץ ייפגש עם הנשיא ארדואן

בני גנץ המריא לביקור רשמי בטורקיה וייפגש עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן במשכנו | מדובר במפגש הראשון של שר ביטחון עם מקבילו ועם גורמים מדיניים במדינה לאחר למעלה מעשור

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 07:47 ב בחשון התשפג

נרמול היחסים עם טורקיה: גנץ ייפגש עם הנשיא ארדואן
צילום: תקשורת שר הביטחון

התחממות ביחסים: שר הביטחון בני גנץ, הנמצא כעת באנקרה בביקור רשמי, ייפגש היום (ה') עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן במשכן הנשיא. פגישה זו מתווספת לפגישה המתוכננת עם שר ההגנה הטורקי חולוסי אקאר במשרד ההגנה. מדובר במפגש הראשון של שר ביטחון עם מקבילו ועם גורמים מדיניים בטורקיה לאחר למעלה מעשור. במסגרת המפגשים, יחדש שר הביטחון גנץ את יחסי הביטחון הרשמיים בין המדינות.

דגל ישראל ליד דגל טורקיה: לפיד נפגש עם ארדואן

כזכור, לפני כחודשיים, לאור ההתפתחויות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה, החליטו שתי המדינות לחזור לייצוג דיפלומטי מלא. בעקבות נרמול היחסים, ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן.

צילום: אבי אוחיון לע״מ

לפני כחודש בעצרת האו"ם בניו יורק, לפיד קיים מספר פגישות מדיניות כשהמרכזיות ביניהן היו עם מלך ירדן עבדאללה ונשיא טורקיה ארדואן. היחסים עם טורקיה נמצאים כאמור בעליה מתמדת בשנה האחרונה ופגישת לפיד-ארדואן הייתה פגישה ראשונה של מנהיגי שתי המדינות מאז 2008. בפגישה דנו על הנוכחות האיראנית בסוריה ולפיד ביקש מארדואן למנוע את העברת הכספים מטורקיה לחמאס.

צילום: חיים צח / לע"מ

"נפגשתי אמש בעצרת האו"ם בניו יורק עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ודנו בקידום היחסים בין המדינות אחרי שנים ארוכות של משבר. בנוסף דנו במאבק בטרור בישראל ובכלל, ובהעמקת שיתופי הפעולה בין ישראל לטורקיה בתחומי הכלכלה והאנרגיה ובהעמקת תהליכים אזוריים", כתב לפיד בעמוד הטוויטר שלו.