חוגגים חידוש יחסים: הרצוג וארדואן שוחחו

חידוש היחסים הדיפלומטיים המלאים בין ישראל לטורקיה: יצחק הרצוג ורג'פ טאיפ ארדואן שוחחו ובירכו על המהלך | הנשיא בירך את ארדואן על תרומתו להסכם הוצאת החיטה מאוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/22 14:13 כב באב התשפב

חוגגים חידוש יחסים: הרצוג וארדואן שוחחו
הרצוג וארדואן, צילום: חיים צח / לע"מ

אחרי ששתי המדינות החליטו לחזור לייצוג דיפלומטי מלא, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. הם בירכו על המהלך והביעו תקווה להתפתחות היחסים בין המדינות. ארדואן הודה להרצוג על מאמציו לקידום היחסים בין המדינות מאז כניסתו לתפקיד וציין לטובה את שיחתו עם ראש הממשלה יאיר לפיד ביום רביעי.

הרצוג מצידו בירך את ארדואן על תרומתו להסכם הוצאת החיטה מאוקראינה ועל פגישותיו האחרונות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. כזכור, ברביעי האחרון שוחח מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם סגן שר החוץ הטורקי סדאת אונאל, והשניים סיכמו להעלות מחדש את דרג היחסים בין ישראל וטורקיה לייצוג דיפלומטי מלא ולהשיב את השגרירים והקונסולים הכלליים משתי המדינות. המהלך יוצא לדרך כארבע שנים וחצי לאחר החזרת השגריר הטורקי בעקבות צעדות השיבה בגבול רצועת עזה.

לפיד אמר כי "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד לאזרחי ישראל. נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם". לדברי משרד ראש הממשלה, "השבת דרג היחסים הדיפלומטיים מהווה המשך של המגמה החיובית בהתפתחות היחסים בשנה החולפת, מאז ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באנקרה, והביקורים ההדדיים של שרי החוץ בירושלים ובאנקרה". עוד נכתב בהודעת משרד ראש הממשלה כי "שדרוג היחסים יתרום להעמקת הקשר בין שני העמים, להגברת קשרי הכלכלה, המסחר והתיירות, וכן יתרום לחיזוק היציבות האזורית".