מחדל העובר באסותא: האישה ההרה ילדה בהצלחה

האישה ההרה, שברחמה התגלתה העוברית שאינה שלה, ילדה את התינוקת בבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן, כאשר עדיין לא ידוע מי הם הוריה הביולוגיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/22 12:39 א בחשון התשפג

מחדל העובר באסותא: האישה ההרה ילדה בהצלחה
בית חולים אסותא, צילום: Yossi Aloni/Flash90

מחדל העובר: האישה ההרה, שברחמה עוברית שאינה שלה, ילדה היום (ד') את התינוקת בבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן כאשר הוריה הביולוגיים עדיין אינם ידועים. מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "הבוקר, בשעה טובה, נולדה התינוקת אשר היה לגביה דיון ציבורי בימים האחרונים. האם והתינוקת במצב טוב והתינוקת עוברת סדרת בדיקות".

שלשום, בית המשפט הודיע כי קיבל את חוות דעתו של מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים 'שיבא', ממנה עלה כי הבדיקות שהתבצעו שללו את אפשרות האימהות והאבהות הגנטית של ההורים שטענו כי הם הוריה של העוברית. בנוסף, דחה בית המשפט את הבקשה להכריז את הרווחה כאפוטרופוסית של העוברית כשהיא תיוולד. כעת, האופורופסיים החוקיים של העוברית הם היולדת ובן זוגה.

בית המשפט הכריע: בדיקה גנטית מיידית לבדיקת זהות הורי העובר

כזכור, לאחר מספר דיונים, בית המשפט המחוזי בלוד הכריע בשבוע שעבר, בסוגיית הבדיקה הגנטית במחדל העובר שהושתל בלי כוונה ברחמה של אישה שאינה קשורה אליו גנטית, במטרה לקבוע מי הם ההורים הביולוגיים של העובר. לפי החלטת בית המשפט, תיעשה בדיקת רקמות לצורך בדיקת הקשר הגנטי בין ההורים שטוענים כי העובר שלהם ובין העובר עצמו.

צילום: shutterstock

א', מי שייתכן והיא האם הביולוגית סיפרה כי היא נקלעה למצב בלתי אפשרי: "אני כבר שבועיים לא יודעת את נפשי. אני הרוסה, ממוטטת, אני לא חיה, אני לא מצליחה לתפקד, אני לא אוכלת, לא ישנה. רק מהמחשבה שזו יכולה להיות התינוקת שלי שהוכנסה בטעות, בטעות נוראית, לאישה אחרת, כשאני ובעלי נמצאים בתהליך כל כך סבוך ומפרך וקשה בניסיון להביא ילד לעולם".

אם הבדיקה תלמד על כך שההורים שדרשו את הבדיקה צודקים והעובר שלהם והם בוודאות הוריו הביולוגים, יוכלו ההורים להגיש בקשה למסור להם את התינוק מיד עם יציאתו לאוויר העולם, וכך יקבלו עליו השניים אפוטרופוסיות מלאה ובאופן מיידי.