מחדל הטעות בעובר: חשד שנשים נוספות מעורבות באירוע

אחרי שהתגלה כי אישה הופרתה בעובר שאינו שלה, בבית החולים אסותא בודקים עוד כ-40 נשים שעברו טיפול דומה. באסותא מגיבים: "עצרנו את כל הפעילות סביב העוברים האלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 13:53 יט באלול התשפב

מחדל הטעות בעובר: חשד שנשים נוספות מעורבות באירוע
בית חולים אסותא, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בעקבות המחדל הנוראי שהתגלה אתמול (ד') בבית החולים אסותא בראשון לציון בו אישה הופרתה בעובר שאינו שלה, ממשיכים היום הרופאים לנסות ולהבין למי שייך העובר ואיך קרה אירוע כזה. בבית החולים חושדים כי עוד נשים קשורות לאירוע ובינתיים עצרו את התהליכים במטופלות שטופלו בימים הסמוכים למקרה.

המקרה התגלה במהלך בדיקה שגרתית

המקרה עצמו התגלה לאחר שבדיקת היריון שנערכה לעובר נמצא כי הוא לא מתאים גנטית לאמא וגם לא לבן זוגה. באסותא אומרים: "עצרנו את כל הפעילות סביב העוברים האלה, וככל שיהיה צורך, נפנה לאותן מטופלות באופן מיידי. צוות בכיר של היחידה מתמקד בשלב זה בבדיקות מעמיקות של כל המקרים שהיו בטיפול בימים סמוכים: יום השאיבה וההפריה, יום ההקפאה ויום ההפשרה. נחדד שוב - ביחס לכל העוברים הללו נעצרה הפעילות ואין בהם שימוש בשלב זה".

עובר

עובר צילום: shutterstock

היחידה עברה בקרות של משרד הבריאות

לאחר התהיות באשר לסביבת העבודה במקום והעמידה בנהלים אמרו באסותא: "אף שהיחידה עובדת בסטנדרטים גבוהים ועברה בקרות של משרד הבריאות, מכון התקנים ובקרות פנימיות ובין לאומיות,  חודדו שוב נהלי הפעילות מול היחידה. כמו כן - נפתח קו ייעודי למטופלות, ובו אנו מקיימים שיח עם הפונות ומספקים מענה ראשוני ושיחת רופא במידת הצורך. אסותא מדווח למשרד הבריאות בשקיפות על פי הנדרש".