"אנטישמיות וולגרית": רבה של רוסיה דורש גינוי מהשלטונות

לאחר ההתבטאות הקשה של הבכיר הרוסי, מגיב רבה של רוסיה ודורש גינוי מהשלטונות. הרב לזר כותב במכתבו: "זהו סוג חדש של השמצות ישנות עקובות מדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/22 11:46 א בחשון התשפג

"אנטישמיות וולגרית": רבה של רוסיה דורש גינוי מהשלטונות
VRC KZR, צילום: Anna Kaplan /Flash90

בעקבות המאמר של מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה בו כינה את חסידות חב"ד - כת, הקהילות היהודיות ברוסיה יוצאות בגינוי חריף ואף דורשות גינוי מהשלטונות. הבוקר (ד') פורסם מסמך הנוגע לכתות ברחבי אוקראינה. בין היתר כותב הבכיר הרוסי ישירות על חסידות חב"ד ומכנה אותם 'כת' ומוסיף על החסידות, כי חב"ד הם לא פחות מכת שדוגלת בעליונות על פני גזעים אחרים.

הבכיר הרוסי כינה את חב"ד - כת. רבה של רוסיה דורש גינוי

רבה הראשי של רוסיה הרב לזר דורש גינוי מהשלטון על הדברים הקשים. במכתב שהוציא הבוקר הוא כותב: "מה באמת קורה בחיי הדת של המדינה השכנה, אני לא יודע בוודאות אבל, לצערי, המאמר מכיל עמדה שקשה לתפוס. אחרת מאשר עלבון למיליוני יהודים מאמינים, כולל הרוב המכריע של היהודים ברוסיה".

'עיקרון החיים העיקרי של חסידי ליובאוויטש, הוא עליונותם של תומכי הכת על כל העמים', כך נכתב במכתב של הבכיר הרוסי. הרב לזר תוקף את הטענה הזו וכותב: "ראשית יש לציין כי "חסידות ליובאוויטש", התנועה הדתית של חב"ד, אינה 'כת', אלא דרך מקובלת ביהדות, זאת ועוד, כיום, היא התנועה הגדולה ביותר במסגרת החסידות".

פוטין

פוטין. הקהילה היהודית דורשת גינויצילום: shutterstock

הרב מוסיף: "יש לציין ש-90 אחוזים מהרבנים הפועלים בקהילות היהודיות של רוסיה, שייכים לחב"ד, ואני בעצמי גם חסיד ליובאוויטש. באשר לאידיאולוגיה החב"דית, בניגוד לבדיותיו של מר פבלוב, תומכת בכבוד בכל הדתות המחנכות לאמונה ב- ה' האחד. בכדי להבין זאת, די בהיכרות עם הנוהג בקהילות חב"ד ברוסיה ובעולם שחלק נכבד מהפרויקטים החברתיים, התרבותיים והחינוכיים של התנועה מיועדים לא רק ליהודים, אלא לכל אחד ואפשר לראות זאת במוזיאון היהודי ומרכז הסובלנות שהקמנו במוסקבה.

"השמצות ישנות עקובות מדם"

הרב לזר מסיים את המכתב בדרישה לגינוי מהשלטונות: "אפשר לכנות את ההיגיון של מר פבלוב שטויות, אנטישמיות וולגריות וחולפות על פניו, אבל זהו סוג חדש של השמצות ישנות עקובות מדם ואם הם נאמרות על ידי חבר במועצת הביטחון הרוסית, הדבר מהווה סכנה עצומה, ולכן, אנו דורשים תגובה מיידית וחד משמעית מצד החברה ושלטונות המדינה".