בחירות 2022

לפיד לא שולל הקמת ממשלה עם הליכוד בתנאי אחד

ראש הממשלה העניק ראיונות לערוצי הרדיו והבהיר כי דווקא היה שמח להקים ממשלה עם הליכוד, אך לא עם העומד בראש. על יו"ר עוצמה יהודית: "מכעיס אותי שאנשים חושבים שהפתרון הוא שבן גביר יתרוצץ בחוצות שייח' ג'ראח באקדח שלוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/22 08:59 ל בתשרי התשפג

לפיד לא שולל הקמת ממשלה עם הליכוד בתנאי אחד
יאיר לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שבוע בדיוק נותרו עד לבחירות הכלליות לכנסת ה-25 שיערכו באחד בחודש נובמבר והפוליטיקאים הבכירים כבר מנסים לשרטט את היום שאחרי. במסגרת המאמצים של המפלגות לקושש עוד קולות ברגע האחרון התראיין הבוקר (ג') ראש הממשלה יאיר לפיד לערוצי הבוקר וניסה לשרטט את מפת הגושים. 

בראיון שהעניק לאריה גולן בכאן רשת ב' הבהיר כי הוא בהחלט מקדם בברכה הקמת ממשלת אחדות, "אני לא נגד שום ממשלת אחדות, לא אשב עם בנימין נתניהו כי יש לו שלושה כתבי אישום פליליים חמורים. אני הייתי מאוד שמח לשבת עם הליכוד, זה נראה לי כמעט ממשלה טבעית. איתו לא נשב".

אנשים כמו בן גביר מכל העולם מתלבשים על פחד אמיתי

על פי סקר מנדטים שפורסם אמש בערוץ 14 ונערך על ידי מכון דיירקט פולס, נראה כי לו הבחירות היו נערכות היום גוש הימין בראשות בנימין נתניהו היה זוכה ל-62 מנדטים, וגוש השמאל עם הערבים 58 מנדטים. בראיון לאפי טריגר בגל"צ התייחס לפיד לאפשרות כי יקים גם את הממשלה הבאה ואמר: "כל אלה שאומרים שאני לא יכול להקים ממשלה אמרו לי את זה גם בפעם הקודמת. ידעתי בעבר ואדע בעתיד". 

בן גביר כועס על נתניהו

בן גביר צילום: Tomer Neuberg/Flash90

על יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר, "מכעיס אותי שאנשים חושבים שהפתרון הוא שבן גביר יתרוצץ בחוצות שייח' ג'ראח באקדח שלוף. איך הוא יעשה סדר? אדם שלא שירת בצבא והורשע פעמיים בתמיכה בטרור יעשה סדר? אנשים כמוהו מכל העולם עובדים אותו דבר - מתלבשים על פחד אמיתי". 

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "לפיד שאמר שהוא לא מבין כלום בכלכלה, אשם במחירים שמזנקים ובאינפלציה המשתוללת. שנה אחת הספיקה לנו. הבחירה היא בין ממשלה לאומית ימנית יציבה בראשות נתניהו או ממשלה של לפיד עם מנסור עבאס והאחים המוסלמים".