בחירות 2022

יאיר לפיד לא שולל הישענות על המשותפת: "אין לי שום בעיה שהם ימליצו עלינו"

ברצף ראיונות שהעניק לכלי התקשורת מספר ראש הממשלה הטרי על השינויים האישיים בחייו ("לא רואה הרבה את הילדים"), מה אפשר לעשות עם יוקר המחיה ("לא יקרה ביום אחד"), וגם, מה יהיה עם בן גביר ("לא החלפתי איתו מילה בחיי")

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/09/22 09:46 כט באלול התשפב

יאיר לפיד לא שולל הישענות על המשותפת: "אין לי שום בעיה שהם ימליצו עלינו"
יאיר לפיד, צילום: צילום מסך

ראש השנה הראשון של יאיר לפיד כראש ממשלה ישראלי הגיע לאחר מספר חודשים בתפקיד, ובעוד פחות מחודשיים ידרשו האזרחים בישראל להכריע מה יהיה גורלו גם בראש השנה הבא. בראיון חג מיוחד שהעניק ליהודה שלזינגר בישראל היום והתפרסם הבוקר (א'), מדבר לפיד על השינויים האחרונים בחייו. 

על יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הוא אומר: "אני לא מכיר אותו, לא החלפתי איתו מילה בחיי ולא אשב איתו בקואליציה, הוא מבייש אותנו. "לא מאמין לו שהשתנה אני חושב שזו תופעה מסוכנת. מי שעד לפני שנתיים תלה תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון לא משתנה. השינוי היה מהיר מדי ותואם מדי את נוחותו הפוליטית".

לא רואה הרבה את הילדים

אחת מהבעיות שמטרידות במיוחד את הציבור בישראל נוגעות דווקא ליוקר המחיה, שזינק בתקופה האחרונה למספרים מבהילים. על כך אומר ראש הממשלה, "בשנה האחרונה יוקר המחיה עלה באופן אקספוננציאלי בכל העולם כמו שלא עלה במשך שנים. בגלל פוסט קורונה ואוקראינה, וזה קרה בדיוק במשמרת שלי. ישראל הושפעה לרעה יותר ממדינות אחרות, כי הגענו לתקופה הזאת עם יוקר מחיה גדול אחרי 12 שנים שלא עשו פה כלום. אם קיבלנו מדינה במצב של אחת היקרות בעולם, מי שהיה ראש הממשלה צריך לתת דין וחשבון. אנחנו במאבק. כל פעם זו מטרה אחרת, דלק, לחם. זה מאבק פרטני. אין תשובה אחת לאיך לפתור את יוקר המחיה ומי שטוען שיש לו הוא שקרן. זה קרב בלימה אבל זה לא יקרה ביום אחד. אני ראש ממשלה חודשיים. קשה להפיל עלי את יוקר המחיה". 

על השינויים האישיים בחייו עם כניסתו לתפקיד הפוליטי הרם ביותר בישראל הוא מספר: "את הילדים אני רואה פחות, את אמא שלי אני רואה פחות וננזף על זה יותר. את החברים רואה פחות. אבל זו לא תלונה. אני עושה דברים שאני מאמין בהם. יש דברים שכן שמרתי כמו האימונים, האוכל, יום שלישי הקבוע עם יעלי, פעם בשבוע אני אוכל ארוחה אחת - מה שאני רוצה". 

אין שום בעיה שחברי המשותפת ימליצו עלינו

בראיון שהעניק ליובל קרני בידיעות אחרונות, התייחס ראש הממשלה דווקא לתמיכה אפשרית מהרשימה המשותפת, שכבר הספיקה להתפרק בשבוע שעבר. לפיד העיד כי הוא בהחלט הופתע מהעניין, אבל טרם יודע האם מדובר בנזק עבורו. "אזרחי ישראל הערבים לא טופלו נכון במשך הרבה מאד שנים. חשוב מאד שהם יבינו שאם הם יצאו להצביע, זה ישפיע על החיים שלהם ברמות הכי בסיסיות". עוד הוסיף, "אין לי שום בעיה שהם ימליצו עלינו, אין לי שום בעיה לעשות אתם שיתופי פעולה לטובת הציבור הערבי בכנסת, עשינו את זה כל השנים – כל ממשלות ישראל עשו את זה כל השנים, אנחנו עוד עשינו את זה אפילו פחות ממה שנתניהו עשה את זה. ולא שהוא תו תקן". 

בחודש שעבר, במהלך ישיבת סיעת יש עתיד, השיב לפיד במענה לשאלת כיפה באשר להישענות על המשותפת כדי להקים את הממשלה הבאה: "יהיה מאוד קשה לשכנע שאנחנו לא נוכל להקים ממשלה כי הקמנו ממשלה ואני מדבר איתך כראש הממשלה. הקמנו ממשלה במה שנראה כמו תנאים גרועים בהרבה ממה שיהיה לנו אחרי הבחירות הקרובות. לגבי ה'איך' ו'מי יהיה' ו'אילו חלקים' - אני חוסך את השאלות הבאות ואומר מראש: אם למישהו יש את תוצאות האמת אני אשמח להסביר לו איך מרכיבים ממשלה. אם אין לכם את תוצאות האמת נדברר אחרי הבחירות. לגבי המשותפת, היא לא תהיה בממשלה כי היא לא רוצה". 

ומבחינת להישען? 

"דברו איתנו שוב אחרי הבחירות".