בחירות 2022

אחרי סמוטריץ' נחשפות הקלטות בן גביר על נתניהו: "זה כמו סכין בגב"

בהקלטות שפורסמו, חבר הכנסת איתמר בן גביר נשמע מתייחס ליום שאחרי הבחירות: "אם לא נגיע ל-15-14 מנדטים היועצים של ביבי יבעטו אותנו" | מעוצמה יהודית נמסר לחדשות כיפה: "משוכנעים ומאמינים שבליכוד רוצים בהקמת ממשלת ימין מלא-מלא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/10/22 22:22 כט בתשרי התשפג

אחרי סמוטריץ' נחשפות הקלטות בן גביר על נתניהו: "זה כמו סכין בגב"
בן גביר כועס על נתניהו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחירות 2022. אמש נחשפו ב"כאן חדשות" הקלטות בהן נשמע יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', תוקף בחריפות את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי, הייתי צריך להיכנס באמ-אמא שלו. הוא שקרן בן שקרן. הוא לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי-אביו". סמוטריץ' התנצל על המילים מספר פעמים, אלא שהערב (ב') נחשפו הקלטות חדשות, הפעם של המרכיב השני ברשימת הציונות הדתית לכנסת, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. 

"אם לא נקבל את מספר המנדטים הרצוי, יכול להיות שנמצא את עצמנו בחוץ"

"יכולנו לקבל יותר מנדטים. בעבר ביבי אמר לי כמה פעמים: 'שמע אנחנו נזכור את זה, אנחנו אל תדאג... זה ישתלם בסופו של דבר'. ועד היום זה נראה שהוא עשה את המטרה שלו איתנו והתקדם הלאה. בעיני זה פשוט כמו סכין בגב, כמו סכין בגב", אמר בהקלטות שנחשפו בחדשות 12 מתוך ישיבת עוצמה יהודית.

על מה שקרה בהקפות השניות בכפר חב"ד הוא סיפר: "כולם מדברים על כפר חב"ד. הסיפור הזה לא היה העניין רק של לא להצטלם, הם ביקשו שאני ארד מהבמה - ריבונו של עולם, אני הולך להיות שותף שלך. מה אתה מוריד אותי מהבמה? אתם חושבים שזאת הפעם הראשונה שהוא לא רצה להצטלם?". 

בהמשך התייחס בן גביר לאפשרות שלאחר הבחירות נתניהו יתעלם מהם: "אם אנחנו לא מגיעים ל-15-14 מנדטים, אני בעצב אומר, היועצים של ביבי יבעטו אותנו. חייבים להגיע למספר הזה - בואו לא נהיה תמימים. אני אומר לכם שבקיסריה היו כל מיני התחייבויות מביבי שאמר: 'אני הולך רק איתכם'. אבל צריך להיות ריאליים - אם לא נקבל את מספר המנדטים הרצוי, יכול להיות שנמצא את עצמנו בחוץ". 

מעוצמה יהודית נמסר לחדשות כיפה: "אנו לא מתייחסים לקשר בינינו לבין הליכוד ומשוכנעים ומאמינים שבליכוד רוצים בהצלחת הגוש והקמת ממשלת ימין מלא-מלא".

נתניהו סולח לסמוטריץ':