בחירות 2022

ישלמו 20 אלף שקל: ההפסד של הליכוד לגנץ

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, קיבל את עתירת רשימת המחנה הממלכתי נגד בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד וחייב אותם להסיר מסרטון תעמולת בחירות את הקטעים שבהם מופיעים מטוסי קרב, טנקים ומסוקים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/10/22 13:36 כט בתשרי התשפג

ישלמו 20 אלף שקל: ההפסד של הליכוד לגנץ
נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

רשימת המחנה הממלכתי עתרו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, נגד בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד  וטענו כי בסרטון תעמולת בחירות מטעמם משולבים קטעי וידאו המציגים פעילות של חיילי צה"ל, מטוסי קרב, מסוקים וטנקים.

בגלל תמונות של טנקים: בליכוד הפסידו 20 אלף שקל

ברשימת המחנה הממלכתי טענו כי בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד עושים שימוש אסור בצה"ל בתעמולת בחירות, בניגוד לחוק הבחירות. העתירה התקבלה והליכוד יסירו מן הסרטון את הקטעים שבהם מופיעים מטוסי קרב, טנקים ומסוקים, כפי שהתבקשו וכפי שעשו במסגרת שידורי התעמולה בטלוויזיה. בליכוד יסירו קטעים אלו מהסרטון בכל מדיה שבה התפרסם וגם יישאו בהוצאות העותרת בסך 20 אלף שקל.

"ההקשר של התמונות ברור"

בהחלטתו כותב השופט עמית: "ההקשר של התמונות של כלי המלחמה של צה"ל ברור. מטרתו להעביר את המסר שכאשר המשיבים היו בשלטון, פעולותיו והישגיו של צה"ל רוממו את מעמדה של המדינה וחיזקו אותה. ולמסר זה יש את היפוכו – כאשר המשיבים אינם עוד בשלטון, הישגיו של צה"ל מידלדלים ופעילותו כבר לא מצליחה לבצר את מעמדה של המדינה. המשיבים וצה"ל שלובים זה בזה במסר המועבר בסרטון. שילוב ויצירת זהות אלו אסורים בהתאם למבחן הניכוס".