צפו פיגוע הדקירה בירושלים: תיעוד דרמטי של נטרול המחבל

בתיעוד מיוחד ממצלמות הגוף, שוטר סיור של מחוז ירושלים איתר, רדף ונטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים בירושלים | צפו בתיעוד הדרמטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/22 18:21 כח בתשרי התשפג

פיגוע הדקירה בירושלים: תיעוד דרמטי של נטרול המחבל
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

במהלך השבת, הגיע מחבל, בן 16, תושב ענאתא החדשה, לשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים בירושלים, ודקר עובר אורח בגבו באמצעות סכין. מיד לאחר פיגוע הדקירה, המחבל נמלט מהמקום, והאדם שנדקר פונה עם סכין בגבו באורח קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.  כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד המחוז, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע והחלו בגביית עדויות ואיסוף ראיות. כוחות המשטרה החלו בסריקות אחר החשוד במעשה במספר מעגלים בהתאם לתיאור המחבל שהופץ ע״י משל״ט מחוז ירושלים.

צפו בתיעוד הדרמטי:

מפקד מחוז ירושלים: כך מצופה מכל שוטר ובמשטרת ישראל

פחות משעה לאחר הפיגוע במהלך הסריקות שבוצעו בעקבותיו, שוטר סיור מתחנת שלם של מחוז ירושלים זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח׳ ג’ראח. כשהבחין המחבל בשוטר לא נענה לקריאותיו לעצור ולשכב על הארץ וניסה להימלט רגלית לתוך המגרשים, שעה שילדים ונערים משחקים במקום. השוטר חתר למגע וביצע אחריו מרדף שבמהלכו טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבותיו עם נשק שלוף. בשלב מסוים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ בידו והשוטר שחש סכנה לחייו ולסובבים אותו, ביצע ירי מדויק לעברו ונטרל את המחבל. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום וחקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. המחבל נפצע באורח קשה ופונה לקבלת וטיפול רפואי.

בהערכת מצב שהתקיימה אמש בשטח, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את תפקוד השוטר שנטרל את המחבל ואמר: ״השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדויק ותפקודו המקצועי- הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיוו בסביבתו. כך מצופה מכל שוטר במחוז ירושלים ובמשטרת ישראל. יש להמשיך ולדרוך את השוטרים לערנות מוגברת ודריכות בכל גזרות הפעילות. נמשיך לפעול נגד מחבלים וטרור באשר הם, למען ביטחון אזרחי ישראל״.

צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל: ידע כל מחבל כי דמו בראשו וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיע אליו

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח את כח המשטרה ממחוז ירושלים שהביא לניטרול המחבל שביצע את פיגוע הדקירה היום בדרך בר לב בירושלים: "מרגע הדיווח על הפיגוע בירושלים פעלו שוטרי מחוז ירושלים במטרה להביא למעצר מהיר של המחבל בכדי למנוע ממנו להמשיך לדקור יהודים ברחבי העיר ולהביא למעצרו . אני רוצה לשאת תפילה להחלמת הפצוע מהפיגוע ומי ייתן וייתגבר על הפציעות במהרה. שיידע כל מחבל כי דמו בראשו וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיע אליו. אני מבקש שוב לחזק את ידי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הנמצאים כבר שבועות ארוכים בכוננות גבוה ושומרים על בטחון הציבור בעיר".